קבלו הצצה ראשונה: הסיכה החדשה של חיל הרבנות הראשית

לראשונה בהיסטוריה של הרבנות הצבאית, יתקיים יום חילי בהשתתפות רבניה ואנשי החיל לאורך השנים, מאז סוף שנות ה-40. הם יקבלו למזכרת אלבום מיוחד עם תמונות ומכתבים הנוגעים לרבנות הצבאית

 

בבסיס צריפין יתקיים ביום חמישי בשבוע הבא אירוע צבאי ייחודי לציון 70 שנה לחיל הרבנות הצבאית.

ל'אקטואליק' נודע כי באירוע ישתתף סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, חברי פורום המטה הכללי, הרב הצבאי תת אלוף אייל קרים, קצינים ועוד.

קודם לכן, לראשונה בהיסטוריה של הרבנות הצבאית, יתקיים יום חילי בהשתתפות רבניה ואנשי החיל לאורך השנים, מאז סוף שנות ה-40. הם יקבלו למזכרת אלבום מיוחד עם תמונות ומכתבים הנוגעים לרבנות הצבאית.

ברבנות הצבאית אומרים כי "הרב שלמה גורן זצ"ל שייסד את חיל הרבנות הצבאית והיה רבה הראשון התחיל עם 54 חיילים בלבד והיום המספר גדול פי עשרות". על פי ההערכות ברבנות הצבאית כ-7,000 חיילים ברבע, בסדיר ובמילואים. מאז הוקמה, שירתו ברבנות הצבאית כ-40 אלף חיילים.

הכתב הצבאי של 'קול ברמה' מנדי ריזל חשף בטוויטר שלו את סיכת המקצוע החדשה של החיל שאותה יענדו מעתה מאות מחיילי הרבנות הצבאית; היא מחליפה את הסיכה שהייתה בחיל בכ-13 השנים האחרונות. בנוסף, מעתה גם רכזי מסורת ורוח ומשגיחי כשרות ברבנות הצבאית יענדו אותה.

בכיר ברבנות הצבאית אמר לריזל כי "הסיכה החדשה נבחרה מבין 5-6 סיכות שעליהן עמלנו כמה חודשים. ביצענו סקר בקרב המשרתים ברבנות הצבאית וביקשנו מהם לבחור באחת הסיכות וזו שנבחרה קיבלה את מירב הקולות. זו סיכה שמשולבת גם ממגן דוד המסמל מסורת, גם מספר המסמל את ההלכה היהודית וגם את החרב שהרי מדובר בצבא. אחר כך הסיכה עברה כמה אישורים, בהם של אלוף".

יצויין כי למרות הביקורת הנמתחת לעיתים קרובות על הרבנות הצבאית והתנהלותה, בקרב המגזר החרדי, כמו בפרשת משגיחות הכשרות שנחשפה ב'קול ברמה' וב'אקטואליק', ברבנות מבצעים צעדי התייעלות. בין היתר לפני כמה חודשים הוקם לראשונה בתולדותיה מדור למיתוג העובד מול דובר צה"ל. המדור, שבראשו עומד רב סרן חרדי ובו 3 חיילים, נועד להסביר על אודות פעולותיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *