"קוראת בקפה" נכשלה בראיית העתיד

"הייתי עסוקה עם לקוחה אחרת ולכן לא התפניתי לרשום לה קבלה"

לקוחה שיצאה מביקור אצל קוראת בקפה בטבריה, נשאלה על ידי מבקרי מס הכנסה שערכו תצפית על בית העסק כמה שילמה בעבור הביקור. המבקרים נכנסו לבית העסק והזדהו בפני קוראת הקפה, שלא רשמה את ההכנסות אותן שילמה הלקוחה שנראתה בתצפית. ההסבר שמיהרה לתת קוראת הקפה היה: "הייתי עסוקה עם לקוחה אחרת ולכן לא התפניתי לרשום לה קבלה". בעל חנות לתכשיטים באחד הכפרים הסובבים את טבריה, שלא רשם הכנסותיו מקניות ביקורת שנעשו מספר ימים לפני המבצע, טען: "בתקופה שערכתם את הקנייה הייתי בחו"ל אבא שלי פתח את החנות מכר ולא רשם". גם בעל מינימרקט שלא רשם הכנסות האשים את קרוב משפחתו וטען: "בן אחי החליף אותי ולא ידוע לי על מה אתם מדברים". הגדיל לעשות בעל חנות למשחקי מחשב, שגם אצלו נערכה קניית ביקורת מספר ימים לפני המבצע ואמר למבקרים: "אין סיכוי אני רושם הכל!"

המקרים הללו ואחרים עלו במבצע ביקורת שערך משרד פקיד שומה טבריה בעסקים שונים בטבריה ובסביבה, במהלכו נערכו 96 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 15% מהעסקים שנבדקו לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

מבדיקת חשבונו של עורך דין ומגשר נמצא שהעברה מחברת ביטוח עבור תביעה של לקוחה, בסכום של 85,000 ₪ לא תועדה בספרי העסק ההסבר המלומד בו בחר עורך הדין היה: "עדין לא נפגשתי עם הלקוחה הזוכה בסכום בכדי להעביר לה את חלקה וחלקי בגין שכר הטרחה". רופא שיניים מטבריה שלא רשם 2 צ'קים בסכום של 2,000 ₪ טען: "הלקוח אמר שיביא מזומן במקום הצ'קים ואני חיכיתי שיביא מזומן ואז ארשום קבלות". ספר הזמנות והפקדות של חנות למוצרי תינוקות שנבדק על ידי המבקרים העלה כי 7 צ'קים בסכום של 6,800 ₪ לא נרשמו בספרים. ההסבר שניתן על ידי בעל העסק היה: "הצ'קים דחויים ועדין לא הגיע מועד פירעונם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *