קורץ לחרדים? גנץ פתח במגעים עם המפלגות החרדיות

בש"ס ויהדות התורה אמנם כבר הכריזו שלא יישבו עם לפיד, ובני גנץ התחייב לקדם תחבורה  ציבורית בשבת, אך כעת מתברר שבכחול לבן פתחו בסבב שכנועים. איש הקשר לחרדים: בוגי יעלון

מנסה לקרוץ לקול החרדי או לפחות לקרב את המפלגות החרדיות אליו: למרות שיו"ר כחול לבן בני גנץ התחייב לקדם את ברית הזוגיות והתחבורה הציבורית בשבת, מפרסום הבוקר ב'ישראל היום' עולה כי בימים האחרונים החל במגעים עם גורמים בסיעות החרדיות כדי לבחון את האפשרות לצרפן לקואליציה בראשותו אם ינצח בבחירות. בעיתון צוין כי ההערכה היא שגנץ הבין כי גם אם תוטל עליו הרכבת הממשלה אחרי הבחירות, לא יוכל להרכיב קואליציה ללא החרדים, או עם הסיעות הערביות, דבר שממנו ינסה להימנע.

לדברי העיתונאי מתי טוכפלד, הציר המרכזי להידברות בין גנץ לחרדים הוא שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ששמר על ערוץ פתוח עם נציגי החרדים עוד לפני הצטרפותו של יאיר לפיד לרשימה. מאז החיבור של גנץ ולפיד והקמת כחול לבן נותק הקשר עם החרדים, זאת בשל זעמם על לפיד ועל התבטאויותיו, וכן העובדה שמנע מהם להצטרף  לממשלה אחרי בחירות  ,2013 אולם בימים האחרונים התחדשו המגעים.

בעיתון פורסם כי לימים הקרובים אף תוכננה פגישה משמעותית בהשתתפות חברי כנסת ונציגים בכירים משני הצדדים, אולם לפי שעה הפגישה נדחתה וטרם נקבע לה  מועד חדש. עם זאת, הצדדים עדיין שומרים על ערוצי הידברות בימים אלה.

יצוין כי כזכור בסיעות החרדיות אמרו בימים האחרונים כי יתמכו בנתניהו לראשות הממשלה, ולא יתמכו בגנץ בשל  צירופו של לפיד. גורם בכיר במפלגתו של גנץ התייחס לתרחיש הישיבה עם החרדים בממשלה  למרות לפיד, ואמר כי "מספר אחת  זה גנץ, לא לפיד".

בכנס פעילים בבאר שבע אמר  בסוף השבוע ח"כ אורי מקלב: "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אבל אין ערובה לכך. אי אפשר לדעת מה כתב האישום יעשה. אנחנו מצפים שראש הממשלה יצהיר כי הוא לא יישב עם לפיד בקואליציה. הלויאליות צריכה להיות הדדית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *