קושמרו במנהרה הכי מסוכנת שבנה חמאס, 70 מטרים מתחת לאדמה. צפו

זוהי הצצה נדירה לעומק הטרור שבנה חמאס. העיתונאי והמגיש הבכיר דני קושמרו ירד לעומק שבעים מטרים מתחת לאדמה למנהרה הכי ארוכה ומבוטנת שבנתה חמאס ונלכדה בחסדי שמיים ע"י המכשול התת קרקעי לגילוי מנהרות. צפו

זוהי הצצה נדירה לעומק הטרור שבנה חמאס. העיתונאי והמגיש הבכיר דני קושמרו ירד לעומק שבעים מטרים מתחת לאדמה למנהרה הכי ארוכה ומבוטנת שבנתה חמאס ונלכדה בחסדי שמיים ע"י המכשול התת קרקעי לגילוי מנהרות.

קושמרו מתאר את שראה בתוך המנהרה, וכך הוא מספר: אתם העיתונאים הראשונים שהולכים להיכנס למנהרה", הלוחמים מודיעים לי רגע לפני ה"צלילה" לעומק. "אתה הולך לרדת ירידה ארוכה – צפוף בפנים, האוויר דליל, דחוס, מאובק. אני מכין מראש, חם בפנים. אם אתה אומר לי: 'נתקעתי', אנחנו פה למעלה מסדרים שתוכל להמשיך לרדת".

"אנחנו על הגבול, 800 מטר מהגבול. אנחנו מכאן ניכנס עם ציוד מיגון, זה בשבילך", מודיע לי סא"ל מ', מפקד פלגה ס1' ביהל"ם. "בעצם עברנו מהמרחב האזרחי למרחב הצבאי – עזה זה ממש מולנו. זו הגדר החדשה, המכשול הביטחוני החדש שהוקם".

"כל עזה מוקפת בדבר הזה – זה הרבה מעבר למה שאנחנו רואים בכלל", מדגיש סא"ל מ'. "כל מערכת המכשול הזו היא זו שבזכותה גילינו את המנהרה באוקטובר 2020, כשהיא נחפרת ונחפרת".

זה הניסיון שלו, זה ה-35-F שלו", מסכים סא"ל מ'. "זו המנהרה הכי עמוקה שמצאנו של החמאס, והיא נכס בשבילו. הם לא התכוונו לצאת פה. הם התכוונו להגיע למוצבים, הם התכוונו להגיע אולי ליישובים, אני רק מניח. תפסנו אותם לגמרי באמצע העבודות". סגן ת' הוא גם זה שלוקח אותנו עכשיו לבטן האדמה – "אם אנחנו נמשיך קדימה, נגיע עד לח'אן יונס". הפתח שממנו נכנסנו לפני רגע נראה עכשיו כמו איזו נקודת אור קטנה ורחוקה. חם כאן מאוד ומחניק וכאמור מאוד קלאוסטרופובי.

קושמרו עוצר לרגע וממשיך בלגלוג: "אני חייב לומר את ההרגשה שלי – כמה מאמץ וכסף וסכנה הם השקיעו כדי לבנות את המנהרות האלו… מיליונים, במקום להשקיע בחינוך, בבריאות, בצמיחה. איזה טמטום".

כשהסתכלנו שוב על עזה, הבנו שוב שבמציאות המטורפת של חיינו מעל ומתחת לאדמה – ברור לגמרי שהשקט היחסי כאן יכול להסתיים בכל רגע. "עזה היא חבית נפץ מתמדת, היא לעולם לא תפסיק", מסכם מפקד הגזרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *