קפלן: בן 6 בלע סוללה של שלט טלוויזיה

צוות חדר המיון ביצע מידית צילום חזה ובו נצפתה סוללה תקועה בחלק העליון של הושט

לפני כשבועיים הגיע ילד כבן 6 מיבנה למלר"ד ילדים במרכז הרפואי קפלן כשעה לאחר שבלע סוללת כפתור בקוטר 2.5 ס"מ של שלט טלוויזיה עם תלונות של כאבים בחזה. צוות חדר המיון ביצע מידית צילום חזה ובו נצפתה סוללה תקועה בחלק העליון של הושט. צוות מכון גסטרו ילדים בביה"ח, בניהולה של ד"ר מיכל קורי, ביצע בדחיפות פעולת הוצאת הסוללה בגסטרוסקופיה בחדר ניתוח בהרדמה כללית. הסוללה נשלפה בשלמותה בעזרת הציוד האנדוסקופי והילד אושפז להמשך טיפול בשל נזק שנגרם לוושט.

הורי הילד הודו לצוות הרפואי על הטיפול הרפואי המסור והמקצועי. ד"ר קורי מציינת כי סוללות כפתור, במיוחד סוללות גדולות בקוטר 2.5 ס"מ הנבלעות ונתקעות בוושט, הינן מסוכנות ביותר מכיוון שהן גורמות נזק חשמלי וכוויה. "גם לאחר הוצאת הסוללה עלול הנזק להתקדם ולגרום לפרפורציה, שהנה חור בוושט או לגרום לפיסטולה שמשמעותה חיבור של הושט לאיברים סמוכים כגון: חיבור לקנה הנשימה או לכלי דם עם סכנת דימום". ד"ר קורי מציינת כי מצבים אלו עלולים לסכן חיים באופן ממשי.

צוות מכון גסטרו ילדים פונה להורים ולגננות למנוע בכל דרך גישה של ילדים לסוללות ולמנוע הכנסתן לפה או לאף. "במקרה של בליעה או חשש שהילד או התינוק בלעו חפץ זר יש להגיע מידית לבית חולים לבדיקות הדמיה", הם מסבירים. "גם לאחר הוצאתה של הסוללה הילד יישאר בצום ממושך ויקבל האכלה דרך צינור המועבר ישירות לקיבה״. האשפוז בדרך כלל ממושך, ורק לאחר עד שנערכה בדיקה מקיפה שהאזור הניזוק בוושט החלים ואין נזק לרקמות הסמוכות, הילד יוכל לחזור לאכול.
"מקרים של היתקעות סוללה בוושט הינם מצב חירום לכל דבר – שניתן למניעה ע"י תשומת לב ומשנה זהירות של המבוגרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *