קרב ירושה על מיליונים מסעיר את הקהילה הבוכרית בירושלים

הרב ציווה להוריש את כספו לטובת הקדש וצדקה, אולם בני משפחתו שהגיעו לפדות את הכסף – התעלמו

הרב דוד ניסנוף שכיהן כרב העדה הבוכרית בישראל וכראש הכוללים "היכל דוד", הלך בגיל 90 לעולמו והותיר אישה ללא ילדים.

בצוואה שהותיר אחריו, הוא תרם את כל רכושו להקדש שייקרא על שמו, כשבין נכסיו נמנות כמה דירות בירושלים ושתי חנויות בשווי מוערך של יותר מ-10 מיליון שקלים.

אלא שעל פי פרסום בחדשות 12, נאמני ההקדש הפקידו בטעות את הצוואה במשרדי האפוטרופוס הכללי ולא במשרדי רשם הירושות כדרוש. הם היו בטוחים שאיש מלבדם לא יכול להגיש בקשה ולפדות את ירושת המנוח.

אלא שלרשם הירושות הגיעה בקשה לצו הירושה מצד אחייניו של הרב לקיום צוואה, תוך שהם יודעים שקיימת צוואה של הרב ומסתירים עובדה זו מהרשמת לענייני ירושה.

נאמני הירושה הגישו בקשה לביטול צו הירושה באמצעות משרד עו"ד בעז קראוס. כמו כן, הגישו בקשה נוספת לקיום הצוואה שהותיר אחריו הרב המנוח כהלכתה.

מנגד, קרובי המשפחה טענו כי כתב היד והחתימות על גבי הצוואה אינן של המנוח וכי זוייפו. מומחית להשוואת כתבי יד מטעם בית המשפט קבעה בחוות דעת מפורטת כי "נמצאו זהויות בתכונות הכתיבה בין החתימות, ודעתי היא כי המסמך אכן נכתב על ידו (הרב) וסביר מאוד שכך אכן קרה".

"פסק דין ראוי וצודק של בית המשפט, שמנע מחטף בעזבון רב נכסים וקיים את צוואת המנוח ואת רצונו", טוען עורך הדין בעז קראוס. "הפקדת הצוואה כדין במשרדי רשם הירושה עשויה הייתה למנוע מאבקי ירושה מסוג זה וכן למנוע את ההליכים שהתקיימו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *