קרובים להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר היום (חמישי) בריאיון לשאול אמסטרדמסקי וליאל קייזר בכאן רשת ב כי "אנחנו קרובים להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים. יש לנו הידברות טובה עם האוצר"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר היום (חמישי) בריאיון לשאול אמסטרדמסקי וליאל קייזר בכאן רשת ב כי "אנחנו קרובים להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים. יש לנו הידברות טובה עם האוצר". בר דוד ציין שהוא מקווה להסדיר את הנושא יחד עם העברת תקציב המדינה: "לא קל לנו, אבל לפחות יש שיח עם משרד האוצר הזה. עם השר הקודם כמעט ולא היה". שכר המינימום עומד כיום על 5,300 שקלים.

ברקע משבר קורונה, יו"ר ההסתדרות התייחס לאפשרות של הקפאת שכר במגזר הציבורי, ואמר: "אנחנו מדברים על זה כחלק מעסקת חבילה שבה נקבל כמה דברים". עם זאת, הוא הבהיר שאם המורים והרופאות לא יסכימו להקפאת שכר – גם ההסתדרות לא תהיה מוכנה לכך. "אני מניח ששר האוצר יודע להביא את שני הגופים האלה (הסתדרות המורים וההסתדרות הרפואית), גם הם אחראים ומבינים את המצב", הוא הוסיף.

בר דוד התנגד להצעת החוק לשלילת דמי אבטלה מסרבני חיסון שלא מוכנים להיבדק, וטען: "אני לא חושב שצריך לשלול מעובד פיצויי פטורים במקרה כזה. שישבו בבית על חשבונם ולא יקבלו שכר עד שהקורונה תיגמר. לשלול דמי פיטורים זה לא מידתי ובכנסת יש מספיק אנשים שמבינים את זה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *