"ראיתי את הצפיפות בהר מירון, לא יכולתי לעשות כלום"

מנהל הביטחון בגזרת ההר שהיה בזמן האסון באזור החניונים והיום העיד בפני ועדת החקירה "בזמן האירוע אני אמור לפקח על הסדרנים ולראות שאין בעיות", טען מלכה. "לא היו לי שום בעיות בשטח, לא דיווחו לי על בעיות. עליתי לישיבה וראיתי שהסדרנים שם".

אובן בן גל. לא נכח בזמן ההילולה – ומינה במקומו את שמעון מלכה – מנהל הביטחון בגזרת ההר שהיה בזמן האסון באזור החניונים והיום העיד בפני ועדת החקירה "בזמן האירוע אני אמור לפקח על הסדרנים ולראות שאין בעיות", טען מלכה. "לא היו לי שום בעיות בשטח, לא דיווחו לי על בעיות. עליתי לישיבה וראיתי שהסדרנים שם".

על שלושה סדרנים שהחליפו את מיקומם בזמן הדלקת חסידות תולדות אהרון אמר. "המשטרה צריכה לשמור על הסדרנים, אני לא גורם שיכול לעשות זאת", השיב. כשנשאל אם ראה שהמתחם מלא באנשים ושיש צפיפות רבה ענה כי "הצפיפות הזו מסוכנת והתכנון לא היה צריך להיות כך. היו צריכים מעברים. אני ראיתי את הצפיפות, אבל אין ביכולתי לעשות כלום".

בן גל הסביר עוד: הפקודה מגיעה מהמשטרה, ואני לוקח אותה וגוזר ממנה את מה שאני צריך", העיד. "אחר כך אני נותן אותה למנהל האבטחה שלי, הוא בודק אותה, את התעודות ושהכל בסדר – ואז מגיש למפקד מהמשטרה שנוכח במקום".

הוא אמר כי תוכנית האבטחה של 2021 הייתה אותה תכנית משנים עברו. "בדרך כלל, זה קופי פייסט", אמר. "זה מותאם לשינויים, עמדות, כמויות. אחרי סיום אירוע יש תחקיר, והתוכנית נקבעת על פי זה". לדבריו של בן גל, הוא לא נכח בהילולה בשל מצבו הבריאותי. "בדיעבד, אולי הייתי צריך לשקול מחדש אם לקחת את התפקיד. הם רצו אותי מאוד", שיתף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *