ראש הממשלה: "אין פתרונות קסם"

חקיקת בזק בכנסת להעברת מענק לכל אזרח

הבוקר בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה את הדברים הבאים:

"הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, גם בישראל. אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לבלום את ההתפשטות של המגפה.

בסוף השבוע מינינו את פרופ' רוני גמזו להיות הפרויקטור הלאומי של הקורונה. במהלך השבוע פרופ' גמזו יגיש תכנית פעולה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, ולצה"ל יהיה תפקיד משמעותי במשימה החשובה הזו. ביקשתי גם מפרופ' גמזו להגיש תכנית לאומית ארוכת טווח לחיים בשגרת הקורונה, והוא יגיש אותה לממשלה וכמובן אחר כך לציבור.

אבל אני רוצה להדגיש – אין פתרונות קסם. בלי אחריות אישית של כל אחד מכם, אזרחי ישראל, אין אפשרות לבלום את המגפה. אני חייב להגיד שאני רואה שיפור בהתנהגות, אבל עדיין צריך עוד. את המגפה מנצחים על ידי חבישת מסכות, שמירת מרחק אישי, היגיינה ומניעת התקהלויות.

אנחנו מביאים היום לממשלה את אישור תכנית המענקים לכל אזרח. אנחנו נעביר אותה לאחר מכן לחקיקת בזק בכנסת כדי שהכסף יגיע אליכם, אזרחי ישראל, במהירות המרבית. אנחנו עובדים גם על תכניות נוספות לעידוד המשק ולהזרמת כספים למי שנפגע מהקורונה. אנחנו נמשיך להניע את גלגלי הכלכלה כדי להחזיר את האנשים למעגל התעסוקה.

בנוגע לחזית הצפון, אנחנו פועלים לפי מדיניות עקבית שלא נאפשר לאיראן להתבסס צבאית בגבול הצפוני שלנו. לבנון וסוריה נושאות באחריות לכל מתקפה היוצאת משטחן נגד ישראל. לא ניתן שיערערו את ביטחוננו ולא ניתן שיאיימו על אזרחינו, לא נסבול פגיעה בכוחותינו. יחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל אני מקיים הערכות מצב שוטפות. צה"ל ערוך להגיב לכל איום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *