ראש העיר חיפה עצרה בפועל את העבודות בנמל חיפה

בשנים האחרונות משקיעה ממשלת ישראל מיליארדי ש"ח בסחר החוץ של המדינה. השקעות אלו, בהיקף של למעלה מ- 10 מיליארד ₪ בנמלי הים החדשים, בכבישים וברכבות לנמלים מבטאים את הכלכלה הפורחת מחד ואת תלותה של המדינה בסחר הימי מאידך.

חברת נמלי ישראל בונה את נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה על מנת להגדיל את התשתית הנמלית, להגדיל את רמת השירות לסחר החוץ ע"י יצירת תחרות בין הנמלים ולהוריד את יוקר המחייה, מהלך זה מבורך מאוד בעינינו וכאיגוד לשכות המסחר אנו רואים בו עדות למחויבותה של המדינה.

היקף השקעות ישירות בנמלים החדשים נאמד בכ- 10 מיליארד ₪. בנוסף, הסקטור הפרטי (המפעילים העתידיים של הנמלים החדשים) ישקיע עוד כ- 4 מיליארד ₪, בנוסף תשקיע המדינה כ- 3.5מיליארדי ₪ בפיתוח דרכי התחבורה לנמלים (כבישים ורכבות).

עד לסוף שנת 2018, חנ"י השקיעה כ- 7 מיליארד ₪ בפיתוח נמלי המפרץ והדרום. תנועת המכולות צפויה להסתכם בעוד כשנתיים בכ- 3.3 מיליון TEU (גידול מתמשך של כ- 4.5% לשנה). עם פתיחת הנמלים החדשים, אוניות באורך של כ- 400 מ' שמשנעות למעלה מ- 20,000 מכולות יפקדו את נמלי ישראל.

פיתוח נמלי הים בכלל והקמת נמלי הדרום באשדוד והמפרץ בחיפה בפרט, יביאו את קווי הספנות הראשיים למדינת ישראל ויקטינו את עלויות ההובלה הימית בהיקף של מאות מיליוני ₪ לשנה. התחרות תגרום לשיפור רמת השירות וזמן השהייה של האניות יקטן בצורה משמעותית ממה שנהוג כיום.

לאחרונה, פעולה יזומה של ראשת העיר חיפה עצרה בפועל את העבודות בנמל חיפה וסביבותיו וגורמת לעיכובים. מיותר לציין כי אנו רואים את העיכוב בחומרה רבה ומבקשים את התערבותכם הדחופה והמידית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *