ראש העיר ירושלים: "אין כל כוונה לאפשר ל״פרוטקציונרים״ להכנס לכותל בשבועות"

"התנגדתי לסגר על השכונות החרדיות"

בירושלים עדיין ישנן שכונות שסובלות מכמות חולים חריגה, אין ספק שירושלים כמקשה אחת לאור זאת חווה קשיים לחזור לשגרה מלאה.

על כך נשאל ראש העיר ירושלים ליאון בתכניתו של חכם ברדיו 'קול ברמה' והשיב: "אנחנו די מתקדמים לחזרה לשגרה מלאה, רוב המוסדות חזרו כבר ללמוד. יש עדיין מספר קטן של חולים בעיר, אבל מה שנשאר זה לפחות את העסקים הקטנים שהם החמצן של העיר".

לגבי הסגר שהשאיר טעם מר בפה אצל לא מעט תושבים אמר ליאון: "התנגדתי לסגר על השכונות החרדיות כי לא פרסמו נתונים והחליטו בצורה שרירותית איפה יוטל הסגר. לחצתי יחד עם השר דרעי שיפרסמו את הקריטריונים המדויקים לסגר. כיום אין יותר שכונות אדומות בירושלים, נכון לעכשיו יש כ-400 חולים בעיר בלבד".

ליאון התייחס גם לנושא משרת הרב הראשי לירושלים כאשר ישנם לא מעטים המבקשים להאריך את כהונתו של הרב שטרן: "אני מאד מכבד ואוהב את הרב אריה שטרן, השתדלתי לפעול למען הארכת כהונתו, ודיברתי עם השר דרעי בנושא. בסוף ההחלטה היא של הכנסת, אם רוצים להאריך את כהונתו צריך לשנות את החוק".

אמש פורסם שעקב ההנחיות של משרד הבריאות הכותל לא יוכל להכיל את כל הרוצים לבוא בשעריו בחג השבועות כפי שהיה נהוג מימים ימימה ולכן תערך הגרלה בין הרוצים להגיע ורק הזוכים יוכנסו פנימה, ראש העיר נשאל האם אין במעשה זה פתח גם למקורבים שיהנו מהכניסה ללא הגרלה וביקש את חוות דעתו על עצם העניין: "לא אני עושה את ההגרלה לכניסה לכותל בחג השבועות, אבל שוחחתי על כך ובדקתי את הנושא ואין כל כוונה לאפשר ל״פרוטקציונרים״ להכנס בניגוד לנהלים. כולים שווים בהגרלה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *