ראש ישיבת ההסדר תוקף: "בתוך המחנה החרדי יש תרבות של דחיפות"

הרב עמיחי גורדין, מראשי ישיבת ההסדר בהר עציון מפרסם טור חריף נגד תרבות הדחיפות במגזר החרדי

הרב עמיחי גורדין, מראשי ישיבת ההסדר בהר עציון מפרסם טור חריף נגד תרבות הדחיפות במגזר החרדי, וזה בעקבות האסון בהר מירון שהוביל למותם של 45 חרדים. "לא ברק משמים, לא מחבל צמא דם, לא שריפת יער ולא קריסת מבנה. מה שהרג את אחינו במירון היו הדחיפות. דחיפות חזקות שלא הגיעו כתוצאה מניסיון להיחלץ משריפה חלילה, אלא כחלק מתרבות של דחיפות.", כותב הרב בטור בערוץ 7.

"האמת צריכה להיאמר", כותב ראש הישיבה, "בתוך המחנה החרדי יש תרבות של דחיפות באירועים המוניים. דחיפות כוחניות ומאסיביות. לא אשכח את הדחיפות שחוויתי אישית עם שני ילדי בהלוויה של הרב עובדיה זצ"ל כשהתקרבה המיטה לאזור בו היינו. היו אלו דחיפות חזקות מאוד שאינן מתחשבות בנדחפים".

לדברי הרב, "הייתי באירועים המוניים רבים של מגזרים אחרים. בדחיפות כאלו לא נתקלתי באף אירוע. איני אומר זאת מתוך מטרה לנגח את אחינו החרדים, אוהב אני את הציבור החרדי אהבת אמת ויודע היטב כמה דברים טובים עלינו ללמוד מהמגזר החרדי. אני אומר זאת כדי להציל נפשות."

בטורו הוא ציין כי "הדחיפות הללו כבר הביאו לפטירתם של שני אברכים בהלוויה של הרב וואזנר זצ"ל. וגם אז פחדנו לדבר על הדחיפות ודיברנו על כוחות ההצלה ועל המשטרה ועל כל מיני אשמים. רק על הדוחפים לא דיברנו."

לסיום הוא קובע כי "כל עוד תרבות הדחיפות תימשך לא ניתן יהיה למנוע אסונות מעין אלו. דחיפות הורגות. לפני שבע שנים קברנו שני נפטרים, היום אנו קוברים עשרות. צריך לשים לזה סוף."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שלמה

    הרב עמיחי מספיק לבקר את השני נהרגו שם גם כיפות סרוגות, אני הייתי בהלוויה של הרב עובדיה זצ"ל ובסביבה שלי לא היו דחיפות, אז הגיע הזמן שתפסיקו אתה וחבריך לדבר נגד הציבור החרדי,
    אל תטיף לנו מוסר תבדוק את עצמיך במה אתה צריך חיזוק.

    שלמה |
    הגב