ראשי מועצות יו"ש: "די נפתלי – תשחרר אותנו, אתה מסכן את כולנו"

מוקדם יותר קודם ההצבעה בכנסת על חוק תקנות יו"ש, ראש מועצת בנימין פירט את עמדתו אותה הוביל בשבוע החולף לפיה יש להצביע נגד החוק כדי להביא להפלת הממשלה.

ראש מועצת בית אל שי אלון פנה לראש הממשלה בעקבות ההפסד בהצבעה הערב במליאת הכנסת על אישור תקנות יו"ש וקרא לו לנהוג באחריות ולהניח את המפתחות.

"אין עוד מטרה ותכלית להיאחזות הזאת בכיסא. גם אם ניסית לשכנע את עצמך שפעלת נכון, הגיע הרגע בו נגמרו התירוצים. זה לא עובד ואתה מסכן את כולנו, את כל אזרחי מדינת ישראל. החזר את המפתחות. תן לנו לצאת לדרך חדשה בה יש לנו קואליציה שיכולה לשלוט. די נפתלי – תשחרר אותנו". אמר אלון.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר על ההפסד: הערב שוב הוכח שהממשלה הזו נשענת על גורמים אנטי ציוניים והיא לא יכולה לדאוג לערכים ולצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל. אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו.

מוקדם יותר קודם ההצבעה בכנסת על חוק תקנות יו"ש, ראש מועצת בנימין פירט את עמדתו אותה הוביל בשבוע החולף לפיה יש להצביע נגד החוק כדי להביא להפלת הממשלה. בדברים שכתב הוא הסביר:

"הגענו לנקודת שפל שמשקפת את הממשלה עם מפלגת ערביות ושמאל קיצוני ששולטות בנו. מתוך אחריות גדולה למפעל ההתיישבות ולטובת תושבי בנימין וכלל תושבי יו"ש, נתתי להם את מלוא הגיבוי להצביע "נגד" חוק התקנות, כדי להפיל את הממשלה הזו.

הגענו לנקודת זמן שמשקפת את תמצית הבעיה בהרכב הממשלה: מפלגות ערביות ושמאל קיצוני שולטים בקואליציה ובממשלה ואוחזים בהגה המדינה כרצונם. נקודת הזמן של פקיעת תקנות יו"ש מחדדת את חומרת הבעיה אליה הכניסו אותנו בנט וחבריו. אין לממשלה הזו תמיכה לקידום חוקים בסיסיים ביותר לציונות ולטובת המדינה."

בהמשך דבריו, חיזק גנץ את האופוזיציה והדגיש כי נתן להם את ברכתו: "הקואליציה ובנט מבקשים שיצביעו בעד, לא כי חשובות להם ברמה העקרונית התקנות, אלא כי טכנית הם מבינים שמדינה לא יכולה להתנהל בלי התקנות האלה וכשהם תלויים בשותפים אליהם התחברו, הם לא מצליחים להעביר אותן."

גנץ סיים את דבריו עם הדגשה שחוק יו"ש יחול גם במצב שהחוק לא יעבור ("ממשלה חדשה שתוכל לקום תוך מס' ימים ולהעביר את החוק בקלות, ובין אם אחרי בחירות ואז התקנות יוארכו אוטומטית אם הכנסת מתפזרת") והעביר פנייה לחברי המחנה הלאומי: "הביאו להחלפת הממשלה עוד הערב. המחנה הלאומי יקים ממשלה ציונית ולאומית שתצטרך לקדם שורת צעדים מעשיים וחשובים שכבר מחכים לה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *