ראש מועצת בנימין ישראל גנץ פנה לחברי סיעת ימינה; "אל תלכו בעצת המרגלים"

ראש המועצה שיגר מכתב חריף לחברי סיעת ימינה בו התריע בפניהם בכך שפעלו נגד המנדט שניתן להם # " ההיסטוריה תשפוט כמה כבישים חדשים יסללו ביו"ש. ההיסטוריה תשפוט כמה דם יהודי יישפך ח"ו בשנים אלה. אחיי, אני מציע לזכור מי נתן לכם את המנדט ומהו המנדט אותו קיבלתם

הבוקר שיגר ישראל גנץ מסר אישי לחברי סיעת ימינה והזכיר להם את פרשת השבוע – פרשת המרגלים בכך שפעלו נגד המנדט שניתן להם.

במכתבו של ראש המועצה נכתב: "בשבת נקרא את פרשת "שלח לך", פרשת המרגלים. 12 שליחי ציבור נשלחו במטרה ברורה: ללמוד היטב את הארץ, ולחזור לעם על מנת להנחילו במהרה את ארץ אבותיו".

"התורה מעידה על גדולתם ועל כך שיצאו למשימה חדורי שליחות ליישב את ארץ ישראל. אך משה חושש, הוא קורא להושע בן נון וקורא לו "יהשוע" ה' יושיעך מעצת מרגלים. משה שהנהיג את הציבור יודע שתמיד יש ויהיו חשבונות, וחושש שלמרות הכוונות הטובות המרגלים יסטו מן הדרך. חושש וצודק".

עוד כתב ראש המועצה במכתבו, "המרגלים חוזרים לעם ומסבירים: אין ספק שהארץ טובה, אך העם עדיין לא בשל! צריך לרפא את השברים של ההליכה במדבר! צריך להחזיר את העם לשפיות לפני שניכנס! קודם צריך לעסוק בנושאים האזרחיים ורק אחר כך לעסוק ביישוב הארץ, והעם שומע ובוכה, על כל הצרות שיש לתקן לפני כיבוש הארץ".

"הסוף ידוע: הנשיאים שהיו ראשי ישראל, נעלמים מהזירה הפוליטית ברגעים ספורים, תוך שהם משאירים אחריהם שבר וחורבן לדורות. הזמן הקצר אותו ביקשו כדי להיערך וללכד את העם הופך ל-40 שנות נדודים, עד שמגיע מצב שאיש מאותו הדור, למעט יהושע וכלב שעמדו בניסיון, לא זוכה לראות את הארץ".

"אותם מנהיגי ציבור שקיבלו את המנדט להוביל את עמם, שכחו לשם מה קיבלו אותו, ועם המון הסברים ומילים גבוהות שלחו את עמם לחורבן ושכול. היום, 3332 שנים לאחר מכן אנו עומדים בסיטואציה דומה. אחרי שנים ארוכות בגלות זכינו לחזור לארץ אבותינו. והטעות – אותה טעות".

"במקום לעסוק בשאלה כיצד מקדמים את המנדט שניתן להם על מנת ליישב את הארץ חוזרים נציגי ציבור על אותם מילים גבוהות של הדאגה לעמם, הריפוי, החזרה לשפיות ושאר מילים מכובסות. איננו שופטים איש, ההיסטוריה כן! כי יש מנהיג לעולם. ההיסטוריה תשפוט האם העוול כלפי אלפי המשפחות בהתיישבות הצעירה ייפסק והן תקבלנה את זכויותיהן הבסיסיות או לא".

בנימין ישראל גנץ הוסיף וכתב, "ההיסטוריה תשפוט אילו שופטים ופרקליטים ימונו בשנים הקרובות, האם הם יחזקו את רוח העם בארץ או יחלישו אותו. ההיסטוריה תשפוט כמה בתים ייבנו ביהודה ושומרון וכמה כרמים יטעו בשנים הקרובות".

"ההיסטוריה תשפוט כמה כבישים חדשים יסללו ביו"ש. ההיסטוריה תשפוט כמה דם יהודי יישפך ח"ו בשנים אלה. אחיי, אני מציע לזכור מי נתן לכם את המנדט ומהו המנדט אותו קיבלתם".

לסיום כתב ראש המועצה, "רגע לפני שחלקכם עלולים ליפול לטעות הקשה, ברכה אחת לי אליכם חבריי, כפי שבירך משה רבינו את יהושע: "ה' יושיעך מעצת מרגלים".

יצוין כי את המכתב שלח ישראל גנץ גם לזאב אלקין מתקוה חדשה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *