הבכיר במח"ש פותח על אלשיך, שי ניצן ועל השחיתות במשטרה

משה סעדה היה האיש ששמר על השומרים. הוא היה סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, האיש שחקר כל אחת מהפרשות הדרמטיות. בראיון לעמית סגל הוא חושף על כל הסירחון שיש במשטרה ובפרקליטות, ומטיח האשמות בשי ניצן פרקליט המדינה שעשה יד אחת עם אלשיך נגד ביבי. צפו

משה סעדה היה האיש ששמר על השומרים. הוא היה סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, האיש שחקר כל אחת מהפרשות הדרמטיות. בראיון לעמית סגל הוא חושף על כל הסירחון שיש במשטרה ובפרקליטות, ומטיח האשמות בשי ניצן פרקליט המדינה שעשה יד אחת עם אלשיך נגד ביבי.

בחקירה של ריטמן, אחד הדברים שהוא אמר, הוא האשים את נתניהו. עכשיו ריטמן היה אחראי כראש להב על תיק המעונות. זו נראית לי כסתם אמירה, קשקוש. ואחר כך גם הסנגורים שלו שלחו מכתב ואמרו שזה קשור לתיק נתניהו. ואני ידעתי הרי מאיפה הגיע המידע וידעתי שאין לזה… זה מופרך. ופעם ראשונה הבנתי שהעניין של נתניהו נכנס לזירה".

"שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"כ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה שהוא איש שהאמת לא נר לרגליו. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין".

מה המניע שלו?

"אינטרסים. כדי להבין את ההצגה הזאת צריך להבין מי השחקנים. הצגנו את שי ניצן, עכשיו אני אציג לך את אלשיך. אלשיך הגיע מהשב"כ. אלשיך ראה במח"ש ארגון עוין. זה לא אני אומר את זה, הוא אמר את זה. הוא אמר את זה לרוב".
"לאט-לאט המחלקה הזאת הפכה להיות הבית שלי", הוא מתאר. "אולי אפילו הבית הראשון לרגעים כי מצאתי את עצמי עובד לילות כימים, מטפל בכל התיקים המוכרים של מח"ש בשני העשורים – השוטרים הנוקמים, רונאל פישר ורות דוד, תשעה ניצבים, סמפכ"ל המשטרה, פינטו-ארביב. הייתי בשר מבשרה של המערכת, הייתי יקיר המערכת".

"הייתי ממש יקיר המערכת, זכיתי להערכות מכל פרקליטי המדינה – ערן שנדר, לדור, גם משי ניצן. מכתב, בעל פה. זכיתי להצטיינויות, תשבחות".

שים לי את הנקודה על הרגע שבו אתה מרגיש פתאום שאנשים מפנים לך כתף קרה.

"זה תהליך, ולפעמים אתה מבין חלק מהדברים רק בדיעבד".

מפקד להב 433, רוני ריטמן, היה הבכיר השישי במשטרה שנחקר על עבירות מין, אבל הראשון בכהונתו של מפכ"ל חדש. רוני אלשיך מחליט אז לשנות כיוון ולגבות דווקא את החשוד. ציר רוני-רוני עתיד לטלטל את מערכת אכיפת החוק.

"מתלוננת, קיבלנו מידע, פונים למתלוננת והיא מספרת על מעשה חמור", מספר סעדה. "חוקרים, יש עדים. יש ישיבה אצל פרקליט המדינה, שי ניצן, וגם שם כולם תמימי דעים – שצריך להגיש כתב אישום. ואז מגיע מפכ"ל חדש. פתאום אתה מבין ש'לא. לא בטוח, אולי זה רק משמעתי'. ואז אחר כך אנחנו מבינים שלא רק שרוצים לסגור את התיק, אלא רוצים להחזיר אותו לתפקיד שלו. זאת אומרת להחזיר את ראש להב שחוקר את אותן עבירות ממש".

."משטרת ישראל בראשות אלשיך מתעללת בה. ואנחנו פונים לפרקליטות ואומרים 'איך מאפשרים דבר כזה?'. תשוו לעצמכם שהיה עכשיו שר בממשלה שמתלוננת מתלוננת נגדו על עבירת מין והמנכ"ל של המשרד, במקביל לזה שהיא מוסרת גרסה במשטרה בלהב, היה מתעמר בה וחוקר אותה על איזו עבירה משמעתית".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלה אויביך ישראל. אלה גרועים ממחבלים. מהרסייך ומחריבייך. הבוגדים הארורים ניצן ומנדלזבל עשו פוטש לימין והפילו עלינו ממשלת סמול ערבים. המדינה בתהליך של חרבן והרס הכיפה של מנדלזבל היא חילול ה.

    אלה אויביך ישראל. אלה גרועים ממחבלים. מהרסייך ומחריבייך. הבוגדים הארורים ניצן ומנדלזבל עשו פוטש לימין והפילו עלינו ממשלת סמול ערבים. המדינה בתהליך של חרבן והרס הכיפה של מנדלזבל היא חילול ה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אלשיך מנדלזבל ניצן ר.ת אמן ימח שמם וזכרם .

    שם רשעם ירקב אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב