ראש ממשלת בריטניה: המוטציה הבריטית כנראה יותר קטלנית

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון  הזהיר היום (שישי) כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר מנגיף הקורונה הרגיל

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון  הזהיר היום (שישי) כי המוטציה הבריטית קטלנית יותר מנגיף הקורונה הרגיל. לפי ממצאים ראשוניים ונסיבתיים בלבד שאספו מדענים במדינה וטרם הוכחו, ייתכן כי הנגיף קטלני יותר בכ-30%.

ראש הממשלה הבריטי הציג  נתונים באומרו כי אם 1,000 חולים בני 60 ומעלה יחלו בזן הקורונה המוכר, אז 10 מהם צפויים למות, ואילו היו נדבקים במוטציה הבריטית אז מספר המתים היה עולה ל-13.

סר פטריק וואלנס, היועץ המדעי הראשי בבריטניה, אמר כי הראיות "אינן מוכחות חזק מספיק". לדבריו, "מהנתונים של החולים המאושפזים בבתי החולים, לא מצאנו הבדל בין החולים שנדבקו בנגיף המקורי בין זה החדש, ולכן ההוכחות אינן ממשיות. אבל, מסך כל החיוביים נמצא כי למי שנדבק בגרסת המוטציה הבריטית, יש אולי סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה קשה יותר. ההוכחות ייבחנו לעומק".

"בנוסף להיותו מדבק יותר מהזן הרגיל, מתברר כעת כי הנגיף החדש שהתגלה בלונדון קשור לעלייה באחוזי התמותה – כך לפי ממצאים מסומים", אמר ג'ונסון והוסיף כי ההשפעה של כך ניכרת על מערכת הבריאות במדינה שנמצאת תחת עומס אדיר". זאת ועוד, מקורן של הראיות שהציג ג'ונסון מגיעות ממתמטיקאים שניתחו מגמות תמותה מהזן החדש ומהזן הישן של הקורונה.

יש לציין כי החיסון של פייזר יעיל בפני המוטציה הבריטית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *