ראש ממשלת סלובניה מתחייב: איסור השחיטה וברית המילה בסלובניה יבוטל. תיעוד

כמאה מרבני צרפת בראשות רבה של צרפת הרב חיים קורסיה קיימו את כינוסם השנתי לראשונה בשטרסבורג במהלכה שמעו שיעורי הלכה בנושאי הקורונה ודנו עם בכירי הממשלה בהליכי החקיקה להגבלת קיצוניים הפועלים בשם הדת בצרפת * אורחי הכבוד; נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ הגר״פ גולדשמידט וראש ממשלת סלובניה שהחל מהחודש מכהן כנשיא התורן של האיחוד האירופי * אתמול נועדו הרבנים עם בכירים במוסדות האיחוד האירופי בבית מועצת אירופה בשטרסבורג

כמאה מרבניה ודייניה החשובים של צרפת בראשות רבה של צרפת וסגן נשיא ראשון של ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב חיים קורסיה המאוגדים בארגון הקונסיסטואר בצרפת קיימו את ועידתם השנתית, לראשונה מאז נוסד הקונסיסטואר לפני כמאתיים שנה ע״י נפוליון, בקהילה היהודית בראשות הרה״ג רבי אברהם ווייל בשטרסבורג. אורחי הכבוד; נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ חבר ביה"ד הגדול של אירופה ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט וראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה שהחל מהחודש מכהן כנשיא התורן של האיחוד האירופי.

במהלך הועידה שהתקיימה תחת מגבלות הקורונה שמעו הרבנים ברכות שיעורי הלכה ואגדה ומומחים בעיקר בנושאי הקורונה הנפוצה עדיין באירופה מפי; הרב חיים קורסיה. רבה של פאריס הרה"ג רבי יצחק גוגנהיים. חבר ביה"ד הגדול של 'ועידת רבני אירופה' אב"ד ליאון הגאון רבי יחי' טובול. אב"ד ביה"ד בשטרסבורג הגאון רבי מיכאל שמרלא והדיין הרה"ג רבי יעקב חביב. המשתתפים בראשות יד ימינו של הרב קורסיה סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ומארגן הכינוס הרב משה לוין נועדו עם בכירים בממשל הצרפתי כדי לשמוע על הליכי החקיקה להגבלת קיצוניים הפועלים בשם הדת בצרפת.

במהלך הדינר המיוחד שקיימה הקהילה היהודית אמר ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה כי הוא מתחייב לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו.

הגר״פ גולדשמידט אמר כי רבני צרפת הם דוגמא ומופת לפעילות יהודית נבונה בקירוב בקהילות שבהן רבים אינם שומרי תורה ומצוות. הוא שיבח את מנהיגותו של הרב קורסיה שנבחר זה עתה לכהונה שניה על פעילותו למען הרחבת מוסדות התורה והחסד בקהילות צרפת ועל מלחמתו הנחושה יחד עם הרב גוגנהיים והרב לוין להסדרת חלקות הקבורה בפאריס. הוא העלה על נס את האירוח הנפלא של קהילת שטרסבורג בראשות רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל ונשיא הקהילה מר מוריס דהאן, שהחלים ברוך השם מהקורונה לאחר שהיה במצב קשה במשך כחצי שנה, כשלצידם; מנכ"ל המרכז הקהילתי הר"ר שמואל אוחנונה ומנהל מחלקת הכשרות בביה"ד שטרסבורג הרב מענדיל סממה.

הגר״פ גולדשמידט סיפר למשתתפים כי זה עתה הגיע לכינוס מברלין שם נועד עם הקנצלר המיועד של גרמניה מר ארמין לאשט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורדיין ווסטפליה; ׳סיכמנו בעז"ה על המשך שיתוף הפעולה עם גרמניה במלחמה בנגיף האנטישמיות, ובאנטישמיות החדשה – המוטציה של הנגיף הקטלני בדמות החקיקה נגד מצוות הדת׳.

ביומו השני של הכינוס התארחו המשתתפים בבית מועצת אירופה בשטרסבורג. הרבנים נועדו לישיבת עבודה עם סגן המזכיר הכללי של מועצת אירופה ביורן ברג. לאחר מכן קיים יו"ר ועדת השרים של האיחוד האירופי נציג הונגריה במועצת אירופה השגריר מר הארי אלכס רוס קבלת פנים מרשימה לרבנים. המשתתפים שמעו דברים מפי נציג אוסטריה במועצת אירופה השגריר גרהרד ג'נדל, והרצאה מקיפה על 'מדיניות צרפת למאבק באנטישמיות' מפי הנציגה הקבועה של צרפת במועצת אירופה השגרירה גב' מארי פונטנל.

לאחר מכן שמעו המשתתפים דברים ממנהל העניינים הפוליטיים של מועצת אירופה מר אלכסנדר גויסל ועל 'המאבק באנטישמיות באירופה' מהנציג המיוחד של מזכ"ל מועצת אירופה למאבק באנטישמיות ודובר מועצת אירופה דניאל הולטגן. כך גם שמעו הרבנים סקירה על 'בית הדין האירופי לזכויות אדם ופסיקתו בנושא חופש הדת' ממנהל לשכת נשיא בית המשפט מר פטריק טיטיון.

תמונות באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *