רבנים מכל הארץ במכתב לראש העיר חריש – מנע את חילול השבת!

בעקבות הסערה בחריש על חנות ראשונה שפותחת בשבת, רבנים מכל הארץ, מתוכם רבני ערים, הוציאו מכתב ליצחק קשת, ראש העיר חריש בקריאה למנוע את חילול השבת העתידי בעקבות כך "אין כאן לא כפיה ולא התערבות בחיים הפרטיים, אלא נאמנות לזהות היהודית שקיימת בציבוריות הישראלית"

בעקבות הסערה בחריש על חנות ראשונה שפותחת בשבת, רבנים מכל הארץ, מתוכם רבני ערים, הוציאו מכתב ליצחק קשת, ראש העיר חריש בקריאה למנוע את חילול השבת העתידי בעקבות כך "אין כאן לא כפיה ולא התערבות בחיים הפרטיים, אלא נאמנות לזהות היהודית שקיימת בציבוריות הישראלית"

מכתב שיצא לאחרונה חתום על ידי רבנים מכל הארץ קורא לראש העיר חריש לשמור על צביון השבת ולמנוע פתיחת חנויות בשבת, וזאת בעקבות חנות גלידה שפתחה בשבת האחרונה את החנות בפעם הראשונה. זוהי החנות הראשונה בעיר שעשתה דבר זה כשהחשש הוא כי בעקבותיה יפתחו חנויות נוספות בשבת ובכך יופר שלום השבת בעיר. המכתב מתווסף למכתב דומה שנשלח לראש העיר ע"י קהילות רבות בחריש בדרישה זהה, וכן מצטרף לתפילת שבת גדולה בנוכחות 500 איש מול מקום החנות.

"מפני חשיבותה של השבת ומרכזיותה בחיי האומה הישראלית, גם לכאלו שאינם מגדירים עצמם כשומרי מצוות, קיבלו על עצמם מוסדות המדינה מאז הקמתה, לשמור על קדושת השבת בפרהסיה ובמערכות הציבוריות במדינה, ובזה מבטאים הם את דמותה הייחודית והיהודית שלה." כתבו הרבנים במכתב.

עוד נכתב במכתב אודות הקניון בו מקום חנות הגלידה, שם ידוע על חנויות נוספות כמו מקדונלדס שאכן מתכננות לפתוח בשבת בעקבותיהם "פתיחתו של מרכז קניות בעיצומה של השבת כרוך באיסורי תורה ממש, סיוע לדבר עבירה ושותפות ברמיסה של קדושת השבת בפרהסיה של הרוב המוחלט של תושבי העיר שהמסורת חשובה להם – ואין מקיפין בחילול ה'. אנו פונים בקריאה נרגשת לכבודו, להמשיך ביחס הזה גם בפרהסיה של העיר חריש ההולכת ונבנית, ולא לתת יד ומקום לחלול שבת ציבורי בעיר, ולקבוע בחוק העזר כי אין לפתוח בתי עסק בשבת בכל רחבי העיר."

בנוסף כתבו הרבנים לראש העיר "אל תיתן יד לשיקולים פוליטיים חולפים לפגוע בערכי הנצח של מדינתנו וערינו המתחדשות. מכירים אנו אותך כאדם שמסורת ישראל יקרה לליבו, ולב שכזה יוכל בוודאי לעמוד מול מחלישים ומזלזלים. אין כאן לא כפיה ולא התערבות בחיים הפרטיים, אלא נאמנות לזהות היהודית שקיימת בציבוריות הישראלית. זהו לא מאבק בין דתיים לחילונים, אלא דאגה כנה מלב אוהב, כיצד יראה צביונה של העיר במרחב הציבורי. שמור וחזק את השבת".
על המכתב חתומים: הרב דב ליאור, קריית ארבע; הרב שלמה אבינר, בית אל; הרב שמואל אליהו, צפת; הרב דוד דודקביץ, יצהר; הרב משה הבלין, קריית גת; הרב דוד חי הכהן, בת ים; הרב צבי ישראל טאו, ירושלים; הרב מיכה הלוי, פתח תקווה ועוד.

בנוסף למכתב הרבנים נשלח מכתב נוסף לראש העיר חתום על ידי כ-15 קהילות מהעיר בבקשה לשמור על קדושת השבת ברחובות העיר ובבקשה להיפגש עימו.
כמו כן אירוע נוסף התקיים השבת למול מקום הקניון בו נפתחה השבת החנות לראשונה, שם התאספו אנשים רבים מכל קהילות העיר ומכל המגזרים וערכו במקום תפילת ליל שבת חגיגית בהשתתפות של כ-500 איש בקריאה למנוע את חילול השבת במקום, ובאמירה כי חנות אחת תגרום לפתיחת פתח לדבר וכי ישנו חשש גדול שבעקבות כך יפתחו חנויות נוספות בשבת.

על המכתב חתומים הרבנים:

הרב דב ליאור רבה של קרית ארבע לשעבר
הרב שלמה אבינר ראש ישיבת "עטרת ירושלים" בירושלים
הרב שמואל אליהו רב העיר צפת
הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר וראש ישיבת "רועה ישראל" בישוב
הרב משה הבלין רב העיר קריית גת
הרב דוד חי הכהן רב שכונה וראש מוסדות "אורות התורה" בבת ים
הרב צבי ישראל טאו ישיבת "הר המור" בירושלים
הרב מיכה הלוי רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת "עטרת נחמיה" בת"א
הרב שמואל כובני ראש כולל "רב פעלים" בחדרה
הרב ישעיהו מייטליס רב העיר נהריה
הרב דוד נקי מח"ס "בהלכה ובאגדה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *