רבני הציונות הדתית נגד ח"כ קריב "התרסה ופגיעה בכל ההסטוריה של עם ישראל ובמסורת"

"אנו קוראים לכל עם ישראל לנהוג בכבוד הראוי למקום הקדוש והחשוב הזה". כך כותבים 'רבני תורת הארץ הטובה' במכתב שהוציאו בעקבות הפרובוקציה של ח"כ קריב בכותל המערבי בשבוע שעבר

ארגון רבני הארץ הטובה המאגד את גדולי הרבנים בציונות הדתית מגיב לפרובוקציה של חה"כ גלעד קריב בכותל המערבי. הרבנים קובעים כי קריב עשה "מעשה הרסני ופוגע" בכך שניצל את חסינותו הפרלמנטרית על מנת להחדיר ספר תורה אל תוך עזרת הנשים, בניגוד להנחיות הנהוגות במקום ותוך פגיעה בהלכה היהודית ובמקום הקדוש.

כאמור, בעקבות הפרובוקציה הוציאו בארגון 'רבני תורת הארץ הטובה' מכתב חריף. תחילה קוראו הרבנים לכיבוד הכותל המערבי והמקומות הקדושים "הכותל המערבי מיוחד וקדוש לעמנו מדורי דורות", כותבים ראשי הארגון הרב איתן איזמן והרב יוסף ארציאל במכתב שבו הם מייצגים את כלל רבני הארגון ובהם הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב ליאור הרב דוד חי הכן ורבנים בכירים נוספים בציונות הדתית.

לדברי הרבנים "בכותל נקבעו הסדרים המתאימים והמכבדים את המקום הקדוש והיקר הזה, שריד בית מקדשנו, בהתאם למסורת ישראל מדורי דורות. הוא הבית המרכזי של עם ישראל מאז חורבן המקדש שיבנה במהרה. אנו קוראים לכל עם ישראל לנהוג בכבוד הראוי למקום הקדוש והחשוב הזה. בראש חודש חשון, נעשה מעשה הרסני ופוגע בסדרי התפילה במקום. לא מתוך כבוד ואהבת המקום, אלא מתוך פגיעה בכל הסדרים הנהוגים במקום מאז חזר אלינו בחסדי ה'", כתבו הרבנים.

"אנו קובעים" כותבים הרבנים בהמשך בהתייחסותם לפרובוקוציה של ח"כ קריב משבוע שעבר, "הפגיעה היא לא בכותל – קדושתו במקומה עומדת, גם אם ישנם בעם כאלו שלא מודעים לקדושתו ומנסים לפגוע בה. זוהי התרסה ופגיעה בכל ההסטוריה של עם ישראל ובמסורת התפילה של עם ישראל לדורותיה. אנו קוראים לכל חלקי עם ישראל, להמשיך ולכבד את קודשי ישראל ודרך התפילה בישראל מאז ומתמיד" כותבים הרבנים בסיום מכתבם.

כאמור, בשבוע שעבר ניצל ח"כ קריב את חסינותו הפוליטית על מנת להכניס ספר תורה לעזרת הנשים ולאפשר לנשות הכותל לקרוא בתורה בניגוד לנהלים ולהלכה. כבר עם כניסתו לכותל התבקש קריב לכבד את קדושת המקום ולא להכניס את ספר התורה על מנת למנוע פרובוקציות מיותרות ולשמור על קדושת המקום. קריב, שהיה בעברו יו"ר התנועה הרפורמית, סירב לבקשה והכניס את ספר התורה, דבר אשר גרם למהומה רבה כפי שחששו שכך יהיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *