רבע מבתי העסק שנבדקו במבצע ביקורת של מס הכנסה בירושלים נמצאו שאינם רשומים הכנסות כדין

במבצע ביקורת של מס הכנסה בירושלים רבתי, בוקרו 61 בתי עסק, מהם עלה כי בקרב 26% לא נרשמו הכנסות כנדרש לפי החוק. המבצע נערך על ידי משרד פקיד שומה ירושלים 1, בבוקרו של יום שישי, במגוון עסקים בענפי המסחר והשירותים.

כשנכנסו המבקרים לביקורת בקיוסק במרכז העיר לא תיארו לעצמם שלמעשה "תפסו שתי ציפורים במכה אחת". בעל הקיוסק, שלא רשם הכנסות מקניית ביקורת, הנחה את העובד שלו להגיד למבקרים שאינו יודע דבר. התברר שאותו עובד שכיר בקיוסק, הוא גם נהג מונית עצמאי, שהיו ברשותו בעת הביקורת 5 צ'קים על סך 100,540 ₪, אותם לא תיעד בספרים. לטענתו, 2 צ'קים בסך 25,000 ₪ מהווים החזר הלוואות שקיבל ולגבי השאר טען נהג המונית, שהם אינם שייכים לו והוא רק אמור להעבירם לגורם אחר.

בגן ילדים נמצא כי צ'קים בסך של 109,200 ₪ ששולמו בעבור 19 ילדי הגן בעבור חודש ספטמבר לא תועדו בספרי העסק של הגן. הגננת טענה שלא ידעה שצריך לרשום את הצ'קים הדחויים בעת קבלתם ושהיא רגילה לרשום אותם רק לאחר פירעונם. בביקורת במסעדה התברר כי בעלי המסעדה מוציאים קבלות רק על המכירות באמצעות אשראי ואילו המזומן עובר היישר לתוך קופסה ללא רישום. מנהל המסעדה טען להגנתו שזה רק בגלל שהיה לבד ביום הביקורת ושהוא רושם הכל בסוף היום. בדוכן לממכר שוקולד, לא רשמו הכנסות מקניית ביקורת בטענה שבדיוק נגמרו להם פנקסי הקבלות…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *