רב בטבריה על חילולי השבת של רון קובי: "צריך לחזור בתשובה"

לאחר שחשפנו לראשונה על פתיחת המסעדה הראשונה בשבת, הרב רפאל כהן מרבני העיר טבריה קורא הערב (ראשון) בעצרת התעוררות לציבור הטברייני המסורתי לשמור על השבת דווקא עכשיו

בעקבות המשך חילולי השבת בעיר הצדיקים טבריה, ולאחר שחשפנו לראשונה על פתיחת המסעדה הראשונה בשבת, הרב רפאל כהן מרבני העיר טבריה קורא הערב (ראשון) בעצרת התעוררות לציבור הטברייני לשמור על השבת דווקא עכשיו, על כל אחד ואחד לפשפש במעשיו ולחזור בתשובה – ולהתפלל שראש העיר לא יצליח במזימתו.

כזכור, מסעדת 'באזל' שעד כה הייתה תחת כשרות 'חוג חתם סופר' פתחה השבת את המסעדה הממוקמת בטיילת הטבריינית. עסקנים בעיר טוענים שרון קובי יזם את פתיחת המסעדה ועודד את בעלי המסעדה ליזום את המהלך.

הרבנות טבריה מסרה לפני זמן קצר הודעה בה נאמר: "הוסרה ההשגחה ממסעדת באזל בטיילת של טבריה. עקב פעילותה בשבת. הודעה מסודרת תצא בע"ה מחר בבוקר. ידע הציבור ויזהר. משה צבי בוחבוט. רב ואב"ד עיה"ק טבריה".

יש לציין כי הטיילת בטבריה הייתה עד כה שקטה בשבת, עד שראש העיר רון קובי החל להביא למתחם הטיילת הפעלות לילדים והרקדות לנערים ונערות, והחל במקביל לקרוא לבעלי מסעדות לפתוח בשבת. השבת נפרצה הסנונית הראשונה, ומסעדת באזל פתחה את שעריה בשבת.

עסקן בטבריה אומר לאקטואליק כי החצר של מסעדת בזאל יושבת בשטח של העירייה וכי בסביבת ראש העיר דרבנו אותו לפתוח בשבת.
עוד אומר העסקן הטברייני כי ראש העיר רוצה להראות לציבור שכל המסעדות רוצות שיפתחו בשבת ורק חיכו לתושבים, וההיפך זה הנכון הציבור הטברייני מסורתי ודתי, ומי שבא לטיילת בשבת הם בכלל לא מטבריה, אלו תושבים המתגוררים בקיבוצים והמושבים באזור טבריה".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "טבריה עיר הכנרת היא עיר התיירות והבילויים המובילה בצפון המדינה, העיר הזו לא תכנע לכפייה החרדית! העיר הזו תהיה פתוחה בשבתות וחגים באזורי התיירות! אנחנו מעריכים את הדת ואת המסורת אך יחד עם זאת עיר תיירות שמושכת אליה כ 20,000 איש בסופי השבוע היא עיר פלורליסטית שגם דתיים וחרדים באים להנות מהטיילת שלה בשבת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *