רדיפת נערי הגבעות: "התוקף" היה בחקירה בעת שתקף

הטעות של ימ"ר ש"י – זימנו לחקירה חשוד באירוע שהתרחש בזמן שהחשוד היה בחקירה, אצל אותו החוקר

 

 

יהודה בן שושן, צעיר תושב השומרון, נחקר בחשד לתקיפת ערבים סמוך לכוכב השחר. במהלך החקירה התברר כי ביום התקיפה ישב בחקירה מול אותו החוקר, וכלל לא היה באיזור כוכב השחר. עו"ד חג'בי: "ראיה ניצחת לכך שהיחידה לפשיעה לאומנית הינה מפעל מיוחד להכתמת נערים ביהודה ושומרון"

כשיהודה בן שושן, תושב יצהר כבן 21 הוזמן לחקירה במשטרה לפני כחודש וחצי הוא לא תיאר לעצמו את מה שעתיד להתחולל במהלכה. הוא שמע כי חוקרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י משקיעים מאמצים רבים על מנת להפליל את ציבור המתיישבים אך לא האמין שיפול קורבן לנסיון שכזה.

בן שושן הוזמן לחקירה שהתקיימה בתאריך ה-1 לאוגוסט, במהלכה הוטח בו כי הוא חשוד בתקיפת ערבים סמוך ליישוב כוכב השחר בבנימין ביום ה-18 ביולי, שבועיים קודם לכן. חוקרו, מתן צרפתי מהיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י, הקריא בפניו את החשדות לפיהם הוא הגיע בטנדר יחד עם מספר מתיישבים נוספים אל קבוצת ערבים סמוך לכוכב השחר, שם תקפו אותם.

לבן שושן היה ברור כי אין לו כל קשר לאירוע המדובר, והוא זכר כי באותו היום כלל לא היה באיזור כוכב השחר, אלא שאחד מהערבים שהותקפו טען במסדר הזיהוי כי הוא מזהה את בן שושן.

הוא ניסה להיזכר היכן היה באותו היום ולפתע נזכר: ביום ה-18 ביולי הוא ישב בתחנת המשטרה באריאל מול החוקר מתן צרפתי, מולו הוא יושב כעת, ונחקר בחשד לאירוע אחר סמוך ליישוב בת עין, שגם בו זוהה במסדר זיהוי.

מתברר כי לבן שושן ישנו אליבי מוצק, כאשר עד האליבי הוא לא אחר מחוקר המשטרה עצמו. בן שושן הזכיר לחוקר את החקירה הקודמת וזה נזכר בקלות כיצד חקר את בן שושן לאורך היום ורק בשעה 15:30 שוחרר בן שושן לביתו ביצהר. החוקר ניסה לשאול את בן שושן לאן המשיך מתחנת המשטרה וזה טען בתוקף כי נסע ישירות לביתו ללא עצירות ביניים. מה גם שמתחנת המשטרה באריאל, עד לכוכב השחר שם התבצעה התקיפה לכאורה ישנו מרחק נסיעה של קרוב לשעה.

בארגון חוננו שליווה את בן שושן זעמו על הנסיון לתפור תיק לאזרח תמים רק על סמך זיהוי מוטעה של ערבי. בחוננו אומרים כי זוהי עוד הוכחה לכך שהיחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י עסוקה בעיקר בלהכפיש את שמם של ציבור המתיישבים בנסיונות לתפור תיקים מגוכחים.

עו"ד אביחי חג'בי שליווה את בן שושן מטעם ארגון חוננו מסר "הנה לנו ראיה ניצחת לפיה היחידה המרכזית של מחוז ש"י היא מפעל מיוחד להכתמת נערים מתיישבים ביהודה ושומרון באמצעות רישומים משטרתיים. יד ימין אינה יודעת כיצד יד שמאל פעלה אך חודש לפני והדברים חמורים שבעתיים כאשר מדובר באותו חוקר. בימים הקרובים נבחן לפעול לתבוע את משטרת ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *