רוחאני: ארה"ב צריכה להסיר את העיצומים לפני פגישה עם טראמפ

נשיא איראן רוחאני טען כי ארצו מעולם לא רצתה להשיג נשק גרעיני. ברקע הדברים – ניסיון צרפתי לארגן פגישה בין טראמפ לרוחאני כדי להפחית את המתיחות באזור המפרץ הפרסי

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שלישי) כי ארצות הברית צריכה להסיר את העיצומים מעל ארצו בטרם יהיו שיחות בין שתי המדינות. לטענתו איראן מעולם לא חפצה בנשק גרעיני. לדבריו, אם לא יוסרו העיצומים – לא יהיה שינוי בסטטוס קוו בין המדינות וטהרן תמשיך לסגת מהתחייבותה להסכם הגרעין.

אמש אמרה צרפת כי היא פועלת לארגן פגישה בין נשיאי ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נשיא איראן בשבועות הקרובים. זאת בניסיון לייישב את המחלוקות בסוגיית הגרעין האיראני. הנשיא טראמפ אמר כי בנסיבות המתאימות יסכים לפגוש את רוחאני.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול בפסגת ה־G7 כי בשיחה שערך עם הנשיא רוחאני הוא אמר לו שאם ייפגש עם טראמפ יש סיכוי שיגיעו להסכם משותף. מקרון הוסיף כי טהראן אינה צריכה להיות בעלת נשק גרעיני וכי אין לערער את היציבות באזור. מקרון אמר כי הושגו מספר תוצאות קונקרטיות בנושאים שבהם דן עם הנשיא טראמפ. לדבריו אמנם לא הושג דבר בנוגע למשבר עם איראן, אבל חלה התקדמות בצד הטכני.

בתגובה, אמר הנשיא טראמפ כי איראן כיום היא אינה אותה מדינה שהייתה לפני שהוטלו עליה עיצומים. טראמפ הוסיף כי הוא מאמין בפוטנציאל שיש לאיראן וכי ארצות הברית מעוניינת שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני וטילים בליסטיים. הוא ציין כי בנסיבות המתאימות יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן רוחאני. טראמפ הוסיף שיש לו תחושות טובות לגבי הנעשה מול איראן, ושיש לו חברים איראנים רבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *