רוסיה מאיימת: "המערב מסתכן "בעימות צבאי ישיר"

"תהיו בטוחים, רוסיה לא תשאיר פעולות תוקפניות ללא מענה", נכתב. "כל הצעדים שלנו יהיו מדודים, ממוקדים, בהתאם לחקיקה שלנו ולחוק הבינלאומי".

רוסיה הזהירה את המערב כי התקפות סייבר נגד התשתית שלה עלולות להוביל לעימות צבאי ישיר, וכי ניסיונות לאתגר את מוסקבה בתחום הסייבר יתקבלו באמצעי נגד ממוקדים.

האזהרה מגיעה לאחר שנראה היה שהאתר של משרד השיכון הרוסי נפרץ במהלך סוף השבוע, כאשר חיפוש באינטרנט אחר האתר הוביל לשלט "תהילה לאוקראינה" ("סלאבה אוקראינה") באוקראינית.

בהצהרה, משרד החוץ אמר כי התשתיות הקריטיות של רוסיה ומוסדות המדינה נפגעים ממתקפות סייבר והצביע על דמויות בארצות הברית ובאוקראינה כאחראים.

"תהיו בטוחים, רוסיה לא תשאיר פעולות תוקפניות ללא מענה", נכתב. "כל הצעדים שלנו יהיו מדודים, ממוקדים, בהתאם לחקיקה שלנו ולחוק הבינלאומי".

בהצהרה, שפרסם ראש אבטחת המידע הבינלאומית במשרד, נאמר כי וושינגטון "מורידה בכוונה את הסף לשימוש קרבי" ב-IT.

"המיליטריזציה של מרחב המידע על ידי המערב, והניסיונות להפוך אותו לזירה של עימות בין מדינות, הגבירו מאוד את האיום של התנגשות צבאית ישירה בין הצדדים עם השלכות בלתי צפויות", נכתב.

אתרי האינטרנט של חברות וארגוני חדשות רבים בבעלות המדינה סבלו מניסיונות פריצה ספורדיים מאז פלשה רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר, לעתים קרובות כדי להציג מידע שעומד בסתירה לקו הרשמי של מוסקבה בסכסוך.

מוסקבה אומרת כי היא מבצעת "מבצע צבאי מיוחד" במדינה השכנה כדי לפרק אותה מנשקה ולהגן עליה מפני פשיסטים. אוקראינה ומדינות המערב דוחות את טענות רוסיה כעילה לפלישה בלתי חוקית.

הנשיא ולדימיר פוטין אמר בחודש מאי כי מספר התקפות הסייבר על רוסיה על אתרים אסטרטגיים של המדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *