הקייס לפלישה? רוסיה ירתה למוות בחמשה חיילים אוקראינים

על רקע הדיווחים על מגעים לפסגה, במודיעין האמריקאי מדווחים על כוננות לפלישה. חיילים רוסים הרגו באזור הגבול ברוסטוב חמישה אוקראינים שניסו להסתנן דרך הגבול. הרוסים טוענים כי הם ניסו להסתנן ולבצע חבלה. בכך חוששים במערב ינתן האות לפלישה ולפעול

חיילים רוסים הרגו באזור הגבול ברוסטוב חמישה אוקראינים שניסו להסתנן דרך הגבול. הרוסים טוענים כי הם ניסו להסתנן ולבצע חבלה. בכך חוששים במערב ינתן האות לפלישה ולפעולה שרוסיה מביימת כביכול האוקראיניים ניסו לפרוץ לגבולות רוסיה.

אוקראינה דוחה את הטענות של רוסיה על כך שכמה חיילים אוקראינים חצו את הגבול לרוסיה. ממשרד החוץ וממשרד ההגנה של אוקראינה נמסר כי הטענה של רוסיה שקרית, וכי הצהרה מלאה בעניין תתפרסם בקרוב.

ברויטרס מדווחים שביידן ביקש ממקרון שיציע לפוטין פסגה משותפת. גורם בכיר בממשל הצרפתי תיאר את מקרון כמתווך, והוסיף: "אנחנו לאט לאט משנים את מהלך הדברים. אנחנו יוצרים פרספקטיבה דיפלומטית שהקרמלין מקבל". בקרמלין דחו את ההצעה ואמרו כי לא ימהרו ללכת לפסגה.

בנתיים בשטח, רוחות מלחמה. ‏המחוז המורד דונבאס שהכריז מבקש סיוע צבאי וכלכלי מרוסיה נגד "התקפות אוקראינה".

בשל שורה של תקריות ומתקפות כביכול על הבדלנים הרוסים, נשיא רוסיה פוטין יכנס פגישת חירום של מועצת הבטחון הרוסית. ברוסיה מדווחים על החרפה דרמטית במזרח אירופה: 5 הרוגים בחילופי אש בין רוסיה לאוקראינה.

שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה דיווח כי פגז אוקראיני פגע בעמדה צבאית באזור רוסטוב. זאת, לאחר שבשישי האחרון אירע פיצוץ במעוז הבדלנים בדונייצק.

החבל הבדלני של דונייצק מבקש רשמית סיוע צבאי מרוסיה. הרוסים טוענים להתקפה על מחסום שלהם, ללא נפגעים (התמונות הגיעו די מהר, כרגיל בזיופים). פוטין מכנס באורח נדיר את מועצת הביטחון של הרפובליקה הרוסית.

חברת התעופה אייר פראנס הצרפתית לא מתרשמת מהדיווחים על פסגה, והיא מפסיקה טיסות לקייב. הקרמלין אומר שלא בשלו התנאים לפסגה עם ביידן.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אומר ל-NBC כי בשעה זו שרוסיה מתכננת פלישה "אלימה ביותר" לאוקראינה. לארה"ב יש "מודיעין המצביע על כך שתהיה צורה גדולה עוד יותר של אכזריות" נגד אוקראינים, "כדי לדכא אותם, לרסק אותם, לפגוע בהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *