רופאי שיניים מזהירים מסכנות המסיכה

"כ-50% מהמטופלים שלנו מושפעים מכך"

רופאי שיניים שחזרו לעבודה מספרים, כי הם נתקלים במקבץ מקרים שחוזרים על עצמם הקשורים להיגיינת הפה כמו: שיניים רקובות, נסיגת חניכיים וריח רע מחלל הפה. הסיבה לכך לדבריהם, היא חבישת המסכה באופן קבוע, מה שיוצר יובש בפה והצטברות חיידקים מזיקים הגורמים לתופעות אלו.

"אנו רואים דלקות בחניכיים אצל אנשים שהיו בריאים ומעולם לא חוו תופעות כאלה לפני כן" אומר ד"ר רוב רמונדי, רופא שיניים ומייסד משותף של One Manhattan Dental. "כ-50% מהמטופלים שלנו מושפעים מכך באופן כזה או אחר, והחלטנו להגדיר זאת במונח חדש: 'פה מסכה' – על שם המסכה ממנה כל זה נובע.

"מחלת חניכיים עשויה להביא בסופו של דבר לשבץ מוחי ולסיכון מוגבר להתקפי לב", אומר ד"ר מארק סקלפני, מייסד-שותף נוסף של 'וואן מנהטן דנטל'. לדבריו, התסמונת של הריח הרע מהפה נגרמת בשל כיסוי הפנים, שכן לבישת מסכה מגבירה את יובש הפה ואת הצטברותם של חיידקים רעים.

"אנשים נוטים לנשום דרך הפה במקום דרך האף שלהם כאשר הם חובשים מסיכה", אומר ד"ר סקלפני. "נשימה מהפה גורמת ליובש בפה, מה שמוביל לירידה ברוק, כאשר הרוק הוא זה שנלחם בחיידקים ומנקה את השיניים שלנו". לדבריו, הרוק גם מנטרל חומצות בפה ומסייע במניעת עששת ומחלות חניכיים.

הנטייה של אנשים לשתות פחות מים תוך כדי שהם חובשים מסכה, כמו גם צריכת יתר של קפה ואלכוהול במהלך הסגר, הוסיפו גם הם להתייבשות הנפוצה אותה מזהים רופאי השיניים.

בעוד שחבישת מסכה אינה נתונה למו"מ בשל המגיפה, ד"ר סקלפני אומר שיש דברים אחרים שניתן לעשות כדי להימנע מתופעות לוואי אלה: שתו יותר מים, הפחיתו את הקפאין, השתמשו במכשיר אדים (כדי "לעזור להרטיב את האוויר"), השתמשו במי-פה נטולי אלכוהול, נקו גם את הלשון ואל תעשנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *