"רוצה מהערבים 3 מנדטים": נתניהו לא פוסח על התקשורת הערבית

נתניהו קורץ לערבים: "חסרים לנו עוד 3 לניצחון. תשמע אני אשמח מאוד אם אני אקבל את זה דווקא מהאזרחים הערבים, אתה יודע למה? כי אני באמת מאמין בזה, כי אנחנו עובדים למען כולם ואנחנו היחידים שעשינו את זה, בתשתיות, ברווחה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב ראיון לאתר PANET והערוץ הערבי. בריאיון אמר נתניהו כי הוא מקווה שהתמיכה של ערביי ישראל תביא לניצחון. "בסקרים שלנו אנחנו (הליכוד) על 34 מנדטים, הגוש על 58", אמר נתניהו לבבאם ג'אבר. "חסרים לנו עוד 3 לניצחון. תשמע אני אשמח מאוד אם אני אקבל את זה דווקא מהאזרחים הערבים, אתה יודע למה? כי אני באמת מאמין בזה, כי אנחנו עובדים למען כולם ואנחנו היחידים שעשינו את זה, בתשתיות, ברווחה".

ראש הממשלה אמר כי ישראל מנהלת מגעים חשאיים רבים עם מדינות ערב: "כמה שאני אדבר על זה יותר ככה זה ייתן פחות", רמז. "אני חושב שכל אחד מבין שאנחנו מחוללים מהפכה… אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים אני ביקרתי במדינות ערביות, אבל תאמין לי שיש הרבה יותר וזה רק הולך ומתהדק".

נתניהו הבהיר את עמדתו לגבי תוכנית המאה. "צריך למחוק את הרעיון של טרנספר, אין טרנספר ולא יהיה, אף אחד – לא ערבי ולא יהודי – לא ייעקר מביתו, אני מתנגד לזה אידיאולגית ומעשית, לא יקרה הדבר הזה". לדבריו, "אין מצב שאנחנו נחזיר את עצמנו של קווי 67' כמו בירושלים נניח, מה תחזיר? יש שם 300 אלף ישראלים שגרים בשכונת גילה וברמות, אז מה נגיד להם, נעקור אתכם? הרי זה לא יהיה, זה פיקציה".

על העברת המשולש לרשות – אמר: "זה בלון ריק מאוויר, זה לא יהיה. אין דבר כזה בתוכנית המאה, יש שם אמירה שולית שאין לה שום משמעות בתוכנית המאה שדורש הסכמה מלאה של כל הצדדים, זה הכול בלון שמנסים לנפח אותו כדי להביא את האנשים להצביע בעד המשותפת שלא עשו כלום בשביל ערביי ישראל ושלא יצביעו עבורי ועבור הליכוד".

עוד הצהיר, במסר למגזר הערבי: "הממשלה שלי השקיעה יותר במגזר הערבי מתוך אמונה של שוויון ושל סגירת פערים, היא השקיעה במגזר הערבי יותר מכל ממשלה אחרת. , ותכנית של 15 מיליארד שקל עברה, בערך כבר 5 מיליארד הועברו בפועל. אני חושב שהסיפור של ערביי ישראל הוא סיפור של הצלחה גדולה וסיפור של תקווה גדולה".

נתניהו תקף את הרשימה המשותפת: "לצערי מי שמחזיק את ערביי ישראל או מנסה להחזיק אותם ולהשאיר אותם מאחור ולדחוק אותם לפינות אפלות זה דווקא הנציגים הערבים של המשותפת ואני חושב שזו טעות כי מה שאני עושה בתפיסה הליברלית האמיתית שלנו היא להשקיע בפוטנציאל הקיים אצל הציבור הערבי וזה פוטנציאל ענק. עכשיו אני אומר שהפוטנציאל הזה עומד להיות עוד יותר גדול".

הוא הסביר על פשר הראיון לתקשורת הערבית: "אומרים כל כך הרבה דברים לא נכונים ולא מספיק כנראה שהמעשים שלנו ידברו אז צריך שגם המילים שלנו ידברו, אני מדבר עם מנהיגי מדינות ערב הרבה מעבר למה שאנשים יכולים לתאר, אנחנו עושים למען אזרחי ישראל במגזר הערבי המון. הכנסתי שם 15 מיליארד שקל כדי לצמצם את הפערים וכל זה לא מגיע אז צריך גם לדבר. תמיד אומרים צריך לעשות ולא לדבר, אז אני אומר צריך לעשות ולדבר ולכן אני בא ומדבר פה ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *