רחובות: התחזה למיסטיקן – ונעצר

כתב אישום נגד תושב רחובות שהתחזה למיסטיקן בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבימ"ש השלום בראשון לציון כתב אישום נגד שרון גולן, בן 35 מרחובות, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך, התחזות לאחר בכוונה להונות, הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות, איומים ועבירות על פקודת פשיטת הרגל.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד מאיה טריגר, הנאשם הציג עצמו בכזב כמיסטיקן בעל מומחיות ב"החזרת אהבות". במסגרת זו יצר הנאשם אתרי אינטרנט שונים במסגרתם הזדהה בשמות ופרטים בדויים, ויצר מצג שווא שהינו קבליסט בן 44, בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה ובעל מומחיות להחזרת אהבות אבודות, תוך שהוא מפרסם באתרי האינטרנט כתבות והמלצות מזויפות לשירותיו.

בעקבות הפרסומים באתרי האינטרנט פנו אל הנאשם אנשים שונים ושיתפו אותו בפרידה שחוו מבני זוגם. הנאשם אמר למתלוננים כי יחזיר להם את הזוגיות בתמורה לתשלום אלפי שקלים, ולעיתים אף התחייב כי בן הזוג ישוב עד למועד מסוים. עוד התחייב כי במידה והתהליך יכשל, יחזיר את מלוא הסכום ששולם לו בתוספת פיצוי על עוגמת הנפש.

בחלק מהמקרים, שילמו המתלוננים לנאשם באמצעות שירות משיכת מזומנים מחשבון בנק, באופן בו שיתפו עמו המתלוננים סיסמה, והוא ניגש  עמה אל סניף הבנק וביצע משיכה מחשבונם, כשלעתים הזדהה עם מספר זהות של אדם אחר, בלא ידיעתו. לעיתים הציע הנאשם למתלוננים כי במקום תשלום עבור שירותיו, יעבדו עבורו. במסגרת עבודתם, נדרשו המתלוננים לפתוח חשבונות בנק בשמם, למסור לנאשם את מלוא הפרטים והסיסמאות לחשבונות ולבצע פעולות בחשבון עבור הנאשם, אשר נהג בחשבונות אלו כבשלו ומשך מהם כספים, שילם באמצעותם עבור שירותים שונים.

במקרים אחרים שילמו המתלוננים לנאשם באמצעות העברות בנקאיות והפקדות מזומן אל חשבונות המעבר, מהם משך את הכספים או העבירם אל חשבונות מעבר נוספים שמהם משך את הכספים. בחלק מהמקרים, טרם קבלת התשלום ביקש הנאשם מהמתלוננים פרטי כרטיס אשראי לצורך התשלום, ולאחר שמסרו לו את הפרטים השתמש בכרטיס האשראי לצורך ביצוע רכישות שונות. כשחלק מהמתלוננים את כספם בחזרה, טען בפניהם הנאשם בכזב כי העביר אליהם את כספם, אולם כשגילו כי הכסף לא הוחזר, הכווינם הנאשם לפגוש בו בכתובות שונות ברחבי הארץ, וכשהגיעו אל כתובות אלו ניתק עמם קשר.

כאשר עימתו חלק מהמתלוננים את הנאשם עם חשדם כי מדובר במרמה, איים עליהם, בין היתר כי יטיל קללה שתפגע בבריאותם, וכי יחשוף בפני בני זוגם את פנייתם אליו.

גולן אף מואשם בשורה של עבירות על פקודת פשיטת הרגל. בכתב האישום נאמר כי לפני ביצוע עבירות ההתחזות והמרמה השונות, ניתן נגדו צו כינוס, לאחר שהצהיר כי הוא דר רחוב, על אף שבאותה עת שילם שכר דירה במזומן והסתיר מידע בדבר עיסוקו והכנסותיו. האופן בו פעל הנאשם, תוך הזדהות בשמות אחרים, קבלת הכספים באמצעים שונים מבלי לגלותם, ומסירת מידע כוזב לכונס הרשמי, בוצעו במטרה להעלים הכנסותיו ולהימנע מתשלום חובותיו. בסופו של דבר בוטל צו הכינוס נגדו בשל חוסר שיתוף הפעולה שלו והסתרת מצבו הכלכלי.

הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו.

התיק נחקר בידי מחלק ההונאה של משטרת מחוז ת״א וכונס הנכסים הרשמי.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *