ריבלין: "לנקות את חרבות הלכלוך"

הכנסת ה-21 יצאה לדרך: 49 ח"כים הושבעו, הנשיא בנאום פייסני התייחס לתוצאות הבחירות: "עכשיו צריך להגיד די, צריך לטפס מעלה, להניח את חרבות הבחירות ולנקות את הלכלוך. השיקולים הפוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד"

הכנסת חגגה היום את פתיחת מושב הקיץ של הכנסת בה הושבעו לא פחות מ-49 חברי כנסת חדשים. ראש הממשלה וראשי הסיעות בקאוליציה התיישבו לתמונת הניצחון.

הנשיא ריבלין פתח את הטקס החגיגי במליאת הכנסת והתייחס לתוצאות בחירות: "עכשיו צריך להגיד די, צריך לטפס מעלה, להניח את חרבות הבחירות ולנקות את הלכלוך. השיקולים הפוליטיים כבר אינם יכולים להיות המצפן היחיד. זוהי לא רק הציפייה מכם – זוהי דרישה ותביעה של כל אזרחי ישראל ממנהיגינו מכל יושבי הבית הזה.

"לחבריי בקואליציה לעתיד אני רוצה לומר, יש להפסיד בכבוד ויש לנצח בכבוד. אתם לא באופוזיציה. אתם אוחזים במושכות השלטון וההנהגה מזה זמן רב. ככאלה זוהי האחריות שלכם להשתחרר ממלאכת חיסול היריב, להשתחרר מתחושת הקורבנות, ולמשול בכבוד ובאהבה, על כל סוגי האזרחים והקהילות שחיים כאן".

ריבלין קרא לחברי הכנסת "לשים סוף להתנגשות המסוכנת בין הרשות המחוקקת לשופטת. אני מקווה ומייחל שהכנסת ה-21 תעשה את המעשה ההיסטורי ותקבע את חוק יסוד החקיקה כאחד מפרקי החוקה העתידית שלנו. אנחנו מוכרחים לבצר את הפרדת הרשויות בפרט בין הרשות המחוקקת והשופטת לשמור על כבודה ועצמאותה של כל רשות ולעצור את הזליגה והשחיקה ביניהן".

בנוסף, הועדה המסדרת של הכנסת בחרה כעת פה אחד בח"כ משה גפני ליו"ר ועדת הכספים ובח"כ אבי דיכטר ליו"ר ועדת חוץ וביטחון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *