ריבלין לנתניהו וגנץ: "לא רוצים לישון – אתם רוצים להשתגע"

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ז"ל  לפלונטר הפוליטי ולמשבר בין כחול לבן לליכוד במשא ומתן הקואליציוני וקרא לצדדים לשבת סביב השולחן ולהקים ממשלת אחדות

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (רביעי) בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ז"ל  לפלונטר הפוליטי ולמשבר בין כחול לבן לליכוד במשא ומתן הקואליציוני וקרא לצדדים לשבת סביב השולחן ולהקים ממשלת אחדות. "לא אפריז אם אומר שזוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל", אמר הנשיא והוסיף "זו אינה עת צרה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה. בשנה האחרונה נתקלנו פעם אחר פעם, בלקונות פוליטיות וחוקתיות, ובאנו במבוכה. שבוע אחר שבוע, כותרות העיתונים מכריזות כי נקלענו הפעם למצב חסר תקדים לתרחיש שלא ניבא המחוקק. הלקונות הללו מעידות יותר מכל, על מצב הקיצון, שאליו נקלענו. שתיקתו של החוק מול המצבים 'חסרי התקדים', הם שיקוף של המרחק, אליו נסחפה המערכת הפוליטית שלנו, ממסלול הזרימה השגרתי שלה, אל השוליים, הלא ברורים, הלא מוסדרים, הלא נהירים. אינני משווה את מצב הקיצון המשפטי והפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל לימי הקמתה".

ריבלין קרא לפוליטיקאים להגיע להסכמות ולא לגרור את המדינה לבחירות פעם נוספת. "ציוצים עצבניים בטוויטר, פוסטים זועמים בפייסבוק ואפילו הפגנות בכיכרות הערים, אין משמעותם מלחמת אחים או קיצה של הדמוקרטיה. אמת, ישנם ביטויים חמורים אפילו חמורים מאד, ביטויים פוגעים ומטרידים, שאסור היה שיאמרו, אך לא כל ביטוי הוא הסתה ולא כל מתן ביטוי לעמדה אחרת היא השתקה. לפעמים, כמו שהמליץ לנו בזמנו נחמן שי, כדאי פשוט להירגע ולשתות כוס מים, אמר ריבלין, "הדמוקרטיה שלנו במשבר, אפילו משבר מתמשך, אך לא בסכנה. כל עוד נדע, ואם נדע להעריך את מסירות נפשו של היריב הפוליטי שלנו למדינת ישראל, לגאולת ישראל, גם אם אנו חלוקים מכל וכל על דרכו הפוליטית, נוכל לצאת מהמשבר, ולהשיב למסלולה, את הספינה של מדינת ישראל. לצד דבריי אלה, אני פונה אליכם מנהיגי ישראל – אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים – הרף לכם! חיים חפר, מגדולי יוצרינו, כתב בשיר השכונה האהוב על הנוער: לא רוצים לישון, רוצים להשתגע. ובכן יקיריי, לא ישנתם כבר חודשים, ונדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע. אם כך תרצו – השתגעו. אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן – הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *