רעבים ללחם? 250 אלף מובטלים לא זכאים לדמי אבטלה

מעסיקים רבים הורידו את שכר העובדים ב10%

נתונים קשים מתקבלים הבוקר כאשר בדיקה מעלה כי מבין 1.1 המובטלים עקב הקורונה, 250 אלף לא יקבלו בכלל דמי אבטלה, זאת משום שאינם עומדים בתנאים או משום שכבר מיצו את זכאותם.

מהנתונים עולה כי בסך הכל, נרשמו בשירות התעסוקה 1.1 מיליון מובטלים חדשים בחודש מרץ. מתוכם 160 אלף ותיקים ו-940 אלף חדשים.

הנתונים המדאיגים הם על כ־200 אלף פניות שהגיעו לשירות התעסוקה ונפלו על הסף. יותר מ־100 אלף מתוכם משום שהם מבקשי הבטחת הכנסה ולכן אינם זכאים לדמי אבטלה, או שכבר מיצו את זכאותם. עוד כמה עשרות אלפים פניות לא הועברו, אם משום שלא ביקשו דמי אבטלה ואם משום שאינם עומדים בתנאים.

ובשקט בשקט מבלי שיצאו פרסומים על כך, עולה כי מעסיקים רבים הורידו את שכר העובדים ב10%.

מאיר שפיגלר מנכ"ל הביטוח הלאומי: "ההסבר לכך טמון בהורדות שכר שבוצעו במקומות עבודה רבים, כמו גם בהורדת עובדים לחלקי משרה. לדבריו, הנתונים אינם מושפעים מפיטורים והוצאה לחל"ת והם מתבססים על כ־90 אלף מעסיקים מתוך 300 אלף. השכר הממוצע בקרב מעסיקים אלה ירד מ־10,100 שקל בחודש פברואר ל־9,100 שקל במרץ".

עד כה שילם הביטוח הלאומי כ־3.6 מיליארד שקל נוספים בעקבות משבר הקורונה. 1.6 מיליארד שולמו עבור דמי אבטלה לחודש מרץ, מתוכם כ־400 מיליון כנראה עבור מובטלים ותיקים ו־1.2 מיליארד עבור החדשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *