רעידת אדמה בתיקי נתניהו: המשטרה האזינה דרך האפליקציה של פסגוס לאחד העדים

המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו

חשיפת חדשות 13: המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו – כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13.

התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד, הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

במשרד המשפטים לא ידעו על מה שקרה והבדיקה בפרשת NSO ככלל ובעניין הזה בפרט – עדיין נמשכת. בימים הקרובים, ככל הנראה, תתגלה התמונה המלאה וייוודע לגורמים השונים מה נשאב מהטלפון.

לעניין יש משמעות גדולה על תיקי נתניהו וקיים פוטנציאל של עיכוב משמעותי במשפט.

בחדשות 12 חשף גיא פלג הקלטה שבו נשמע אחד החוקרים רומז על האפליקציה הסודית.

עם מעצרו של מומו פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ובהמשך הפך עד מדינה. הוא הובא לחדר חקירות, שאנחנו יודעים שהם מצולמים ומוקלטים לפי הפרוטוקול.

ההקלטה מתחילה בחדר החקירות 50 דקות לפני שפילבר נכנס. החומר הזה הועבר במסגרת החקירה לסנגורים ושם הקשיבו רוב קשב לא רק לחקירה של מומו פילבר אלא הלכו אחורה לאותם רגעים שבהם חדר החקירות לכאורה היה ריק. הם שמעו שם שיחה קרוב לוודאי בין חוקרים במשרדי להב 433. הם תמללו את ההקלטה הזו, טייבו אותה מבחינת טיב הסאונד ותמללו אותה בפי גורם חיצוני.

ההקלטה

חוקרת: "נכון, זה כאילו לא חוקי זה…"

חוקר: "כי ההצעה כדאית כאילו".

חוקרת: "לשים את האפליקציה…"

חוקר: "גם החיפוש הוא לא… את כאילו, פה אנחנו חצי בחוץ חצי בפנים".

חוקרת: "כן. זו פעם ראשונה שעושים כזה בתיק. אתה יודע, או צל"ש או צל"ש טר"ש".

מהמשטרה נמסר כי "אין לנו כוונה להתייחס לפרסומים שבהם מושמעים כביכול אנשי משטרה שאינם מזוהים ואין דרך לזהות אותם".

בתגובה לפרסומים הערב. מסביבת נתניהו: ווטרגייט הישראלי: הערב נחשף שהמשטרה, בליווי הפרקליטות השתמשו באמצעים לא חוקיים כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *