רק באחיסמך: חשמל מוטמן יופעל באמצעות גז

לראשונה עיר בישראל השקיעה בפטנט לשמירת שבת: חשמל מוטמן המופעל בגז

 

עוד ועוד משפחות חרדיות נכנסות בחודשים האחרונים לאכלס את בתיהן בשכונת "גני איילון" (אחיסמך לשעבר) בלוד, והצפי הוא לאכלוס של כאלף משפחות חרדיות עד לסוף השנה. ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, רתם את אנשי העירייה כולם כדי להעניק לתושבים החרדים המגיעים מכל רחבי הארץ, תחושת שייכות. השבוע הגיעה בשורה נוספת בנושא בדמות פתרון לבעיית החשמל בשבת, זאת כדי שצרכי השכונה יתאימו גם לאותם אלו שמקפידים לא להשתמש בחשמל בשבת, שלא על ידי גנרטור.

חבר הכנסת הרב יעקב אשר הגיע השבוע לפגישה מיוחדת בלשכת ראש העיר כדי לעמוד אחר התקדמות הבנייה בשכונה, בה השתתפו גם מנכ"ל העירייה מר אהרן אטיאס ומחזיק תיק החרדים עו"ד מאיר אסולין. מאוחר יותר יצאו הנוכחים לסיור בשכונה ונכנסו לראות מקרוב כמה בתים שנבנים בה. במהלך הסיור הציע ראש העיר את עזרת העירייה במציאת פתרון לבעיית החשמל, ואמר כי לאחר התייעצות עם מומחי מקצוע והלכה בתחום מתוך מטרה לחסוך את רעש הגנרטורים, העשן והזיהום, מתגבשת כוונה להקצאת שטח מיוחד שבו תבנה תשתית מיוחדת, מוטמנת באדמה, שתפעיל את החשמל בשכונה באמצעות גז.
לפי ההערכות מדובר בפרויקט יקר, אך בעירייה מתגאים בעובדה שמדובר בפרויקט הראשון מסוגו בארץ, למען קדושת השבת.

בני סיתאלכיל, האחראי על הקשר בין העירייה לתושבים החרדים מזכיר כי בלוד קיימת כבר כיום תשתית תורנית גדולה. "בלוד קיימת כיום קהילה של חב"ד המונה כאלף משפחות, קהילות ספרדיות גדולות המונות גם הן כאלף משפחות, וכן גרעין תורני עם מספר דומה. אין ספק שלוד חוזרת לגדלותה התורנית מימי התנאים, ואכלוס שכונת 'גני איילון' תהווה תרומה נוספת להפיכתה של העיר למגדלור תורני בשפלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *