רק התחילו את הלימודים: בני ברק צפויה להפוך לעיר אדומה?

בעקבות השינוי בקצב ההדבקה והתחלואה הגבוהה – בני ברק צפויה להפוך לעיר אדומה. בעירייה טוענים כי טרם התקבלה הודעה בעניין ולא ידוע אם מחר יהיו לימודים כסדרם

בעקבות השינוי בקצב ההדבקה והתחלואה הגבוהה – בני ברק צפויה להפוך לעיר אדומה. בעירייה טוענים כי טרם התקבלה הודעה בעניין ולא ידוע אם מחר יהיו לימודים כסדרם.

ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר לכאן חדשות: "לא נהיה עיר אדומה". רובינשטיין דורש להגדיל את כמות הבדיקות ולאפשר גם לא-סימפטומטיים להיבדק. "נרפא את העיר, אנחנו בשיפור, תנו לנו בדיקות".

תגובת ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין להגדרתה הצפויה של בני ברק כעיר אדומה: "העירייה פועלת להגברת מספר הנבדקים בעיר, שעומד על מאות ביום, ובהתאם מיקום העיר הוא על הגבול בין כתום לאדום. העירייה תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להקטין את שיעור התחלואה כפי שעשתה עד היום":

בעיר בני ברק נתגלו כמאה חמישים חולים ביממה האחרונה, בימים האחרונים נתגלו מיד יום מעל 100 חולים וההערכה היא כי מספר החולים הגבוה החזיר את בני ברק לרשימת הערים האדומות יחד עם ביתר עילית, רכסים, והערים הערביות.

לאחר שביתר סומנה כעיר אדומה, קברניטי העיר החליטו לצפצף על הוראות משרד הבריאות בטענה כי פי נתוני התחלואה ביתר עילית אינה אמורה להיות מוגדרת אדומה. בתגובה לדברים אמר פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ל-TheMarker כי "בעיר מתכחשים לקורונה. זאת הפרה של החלטת ממשלה שתוביל את העיר לסגר".

בביתר טוענים שהנתונים בעיר דומים לאלעד ואין כל סיבה שיהיה סגר בעיר, אלא גורמים במשרד הבריאות טוענים כי ביתר לא משתפים פעולה עם משרד הבריאות ולפיכך הוכרע כי בעיר יהיה סגר.

אתמול, שר החינוך, יואב גלנט, קרא לפתוח את מוסדות החינוך גם בערים האדומות. אך הקביט קיבל את עמדתו של גמזו וקבע כי המוסדות יישארו סגורים. בביתר עילית, כאמור, לא קיבלו זאת.

הבוקר אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כי "קיבלנו החלטה לא פשוטה אתמול לא לפתוח את מערכת החינוך ביישובים האדומים. אני מבין את הקושי של ההורים, המורים והילדים שהתכוננו ללכת לכיתות. אבל צריך להבין – קבלת ההחלטה סמוך לתחילת השנה איפשרה לנו להגיע עם רשימת ישובים מעודכנת. אם היינו מקבלים לפני כמה ימים את ההחלטה היו נכנסים ישובים נוספים לרשימה, ולא היינו מוכנים לעשות זאת. ההחלטה היא למען בריאות הציבור, לא ענישה. עיר אדומה תהפוך לירוקה אם הרשויות והתושבים יפעלו ביחד לנצח את הנגיף".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *