רשות המיסים פשטה על 12 זמרים ערבים שהעלימו רכבי פאר

רשות המסים פשטה על בתיהם של 12 זמרים, מרביתם מהמגזר הערבי החשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים

רשות המסים פשטה הבוקר (ב') בליווי כוחות משטרה על בתיהם של 12 זמרים, מרביתם מהמגזר הערבי, החשודים בהעלמת הכנסות של מיליוני שקלים. במבצע השתתפו מבקרי חשבונות ממשרדי מע"מ בחיפה, עכו, נוף הגליל וטבריה, לצד חוקרים מחקירות מס הכנסה וחקירות מע"מ חיפה ושוטרים.

במהלך המבצע עוקלו נכסים ונתפסו כספים וראיות הקושרות את החשודים למעשים המיוחסים להם, כמו יומנים וספרי חשבוניות. שלושה מהזמרים החשודים נעצרו. שניים מהם, חביב ויסאם וג'ישי הישאם, שוחררו בערבות ועצור נוסף, מייק שריף, שוחרר למעצר בית. חקירתם של כל השנים-עשר נמשכת.

במהלך המבצע נתפס רכב אאודי חדש בבעלותו של מייק שריף, רכב אינפיניטי של חביב ויסאם, ובחלק מהבתים נתפסו מזומנים בשווי של עשרות אלפי שקלים, חלקם במטבע מקומי וחלקם במטבע זר.

מדובר בזמרים שחלק ניכר מהכנסתם מגיעה מהופעות בחתונות. על פי החשד, במשך תקופה ארוכה העלימו אותם זמרים הכנסות בשיטה שבה חלק מההכנסות שזרמו לכיסם דווחו על ידי נגנים וזמרי ליווי בלהקתם שהם עוסקים פטורים, ובשיטות נוספות.

למבצע קדמה פעילות מודיעין שכללה מיפוי נכסים, הפקת מידע מרשתות חברתיות, איתור כתובות וניתוח דיווחי מס ודו"חות בנקים. בפעילות זו התברר כי חלק מהחשודים העבירו כספים במזומן דרך חשבונות בנק של בני משפחתם, קנו רכוש על שם בני משפחה וכן נוסעים במכונית שאינה רשומה על שמם, וכל זאת במטרה להסתיר את היקף פעילותם הכלכלית. בשל כך הושם דגש במהלך המבצע על תפיסת כל מסמך המעיד על רכישת ציוד, רכבים או מבנים ותפיסת מסמכי בנקים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *