רשות המסים במהפכה: גישה למידע ומסמכים באמצעות סריקת קוד פשוטה

רשות המסים מפרסמת היום (א) המלצות להטמעת קוד QR במסמכי הנהלת חשבונות, שיאפשר שליפת מידע באופן דיגיטלי. המלצות אלו צפויות להקל משמעותית על לקוחות וספקים בניהול מערכת החשבונות שלהם, ובמקביל לקדם חיסכון בניירת ולעודד סביבה ירוקה.

עד כה רשות המסים אפשרה בתנאים מסוימים שליחת מסמכים שונים (חשבוניות, קבלות והודעות זיכוי) בצורה דיגיטלית, וכעת היא לוקחת את המהלך צעד קדימה ומקדמת לא רק את אופן משלוח המסמך אלא גם את אופן העברת המידע הכלול בו.

ההמלצות החדשות, שגובשו על ידי מחלקת ביקורת ממוחשבת שבחטיבת שומה וביקורת, מציעות שילוב המידע הכלול במסמכים באמצעות קוד QR שיודפס על גבי המסמך, לאפשר בכך לכל מי שמקבל מסמכים לשלוף את המידע בצורה דיגיטלית, ולסרוק אותו בקלות לתוך מערכת החשבונות שלו.

בשלב זה המסמכים הנכללים בהמלצה הם חשבוניות וקבלות (מצ"ב הפירוט המדויק), והמידע הנלווה יכלול מידע מתוך "כותרת המסמך" כגון: תאריך, שם הלקוח, מספר אסמכתה וסכום המסמך. השימוש בקוד הינו פשוט ומהיר וניתן יהיה לצפות בפרטים בכל עת ומכל מקום.

שילוב המידע יתבצע באופן וולונטרי על ידי בתי התוכנה. הרשות קוראת לבתי תוכנה ליישם את ההמלצות בהקדם על מנת לייעל את תהליך הרישום בהנהלת החשבונות וכדי לחסוך זמן וכסף לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *