שביתת עובדי המעבדות – התפוצצה הפגישה עם האוצר

בפגישה זו לא חלה שום התקדמות

פחות משעתים נמשכה הפגישה עם האוצר בה השתתפו, הפעם, גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ובכירים נוספים מהמשרד. גם בפגישה זו לא חלה שום התקדמות.

האוצר עודכן בכוונת עובדי המעבדות להגיש לבית המשפט דרישה לחשיפת ההסכמים שנחתמו ונחתמים עם המעבדות הפרטיות, ולהפסקת האיסור המוטל עליהם כעת לעבוד במעבדות הפרטיות בניגוד לחוק חופש העסוק.

אסתר אדמון, יו"ר עובדי המעבדות: 
"האוצר, כטקטיקה מתאמץ לפלג את עובדי המעבדות למעמדות שונים. להמשיך לשלם שכר עבדים ליותר ממחצית העובדים הוותיקים במערכת, ולתגמל רק את הצעירים מפחד שיתפטרו ויעברו לסקטור הפרטי שבו ביקושי העבודה גבוהים. 

בימים האחרונים משחרר האוצר לתקשורת נתונים מניפולטיביים על שכר עובדי המעבדות. האוצר שוכח לספר לציבור שמרכיב השכר המפורסם מתייחס לעשרות עד מאות שעות עבודה נוספות כל חודש לכל עובד ועובדת. (בהיקפים שנחשבים כבר משרה וחצי ויותר ושוכח לעדכן שהשכר המפורסם כולל תוספות של שישי, שבת וחגים.)

אני מבקשת מהאוצר להפסיק לפגוע בנו ולהשמיץ אותנו. 

העובדה היא שמנתוני, האוצר עצמו, ארבעים אחוז מהעובדים אצלנו זקוקים להשלמה לשכר המינימום. אנחנו הסקטור המקצועי הנחות והמקופח ביותר כבר שנים במערכת הבריאות.

כל מי ששבתו לאחרונה היו להם מלכתחילה תנאים עדיפים עלינו. עבודתנו, עבודת קודש.

כשיש לאוצר ארבעה מיליארד שקלים לבזבז על מיקור חוץ של בדיקות הקורונה והפרטה בפועל של המערך המעבדתי שלא יספרו לנו סיפורים שבסוף לא נשאר כסף לעובדי המעבדות בבתי החולים ובקופות החולים.

אני מתנצלת על כך שהשביתה הזו פוגעת בציבור ומתנצלת בפני עמיתי במערכת הבריאות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *