שב"כ חשף: האירני שניסה לשכנע לצלם את הח"כית בטיפול יופי

הותר לפרסום כי במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל להב 433 במשטרת ישראל, נחקר בשבועות האחרונים חשד לפיו מספר אזרחיות ישראליות גויסו בידי גורמי מודיעין איראניים, לצורך ביצוע משימות בתחומי מדינת ישראל

במסגרת המעקב הממושך אחר הפעילות וחקירותיהן של החשודות, עלה כי אלה קיימו קשרים מתמשכים עם גורם מודיעין איראני. בחקירות נאספו ראיות רבות על קשרים אלה, ובהתאם הוגשו כתבי-אישום כנגד חלק מהחשודות.

הפניה אל האזרחיות הישראליות נעשתה ברשת ה"פייסבוק", בידי מי שהתחזה בפני רובן כיהודי המתגורר באיראן, בשם "ראמבוד נמדר".

לבקשת "ראמבוד", נמשך הקשר בינו לבין החשודות באמצעות אפליקציית "ווטסאפ". זאת, תוך שהוא נמנע, בשיחות צ'אט מצולמות שניהל עימן, מלחשוף את פניו, בטענה שהמצלמה שברשותו מקולקלת.

יודגש, שחרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, המשיכו חלקן את הקשר עמו, הסכימו לבצע עבורו משימות שהטיל עליהן, וקיבלו ממנו כספים.

יצוין כי שמות המעורבים אסורים בפרסום וזאת מתוקף החלטת בית המשפט ובהתאם לצו איסור פרסום שניתן לבקשת סניגוריהם של החשודים.

המעורבים המרכזיים:
חשודה ראשונה ובעלה

אחת הנחקרות בפרשיה, תושבת חולון בת 40, שחשדה כי "ראמבוד" פועל מטעם שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה, עמדה עימו בקשר כבר מספר שנים.
במסגרת זאת, ביצעה החשודה עבור מפעילה האיראני משימות שונות, לרבות:

1. צילום בסתר של שגרירות ארה"ב בתל אביב.
2. צילום בתוך משרד הפנים בעיר מגוריה, וצילום המשרד לביטוח לאומי.
3. העברת מידע על סידורי אבטחה וצילום קניון בחולון.

בחקירה עלה שבעלה של החשודה, היה מודע לקשריה עם "ראמבוד", ואף שוחח בעצמו עם "ראמבוד", למרות שחשד כי מדובר בגורם מודיעין איראני. החשוד אף סייע לאשתו בביצוע אחת ממשימותיה עבור "ראמבוד", בכך שהסיעה לצלם את שגרירות ארה"ב בתל-אביב.

במסגרת הקשר עם "ראמבוד", התבקשה החשודה לכוון את בנה, אשר עמד בפני גיוס לצה"ל, לשירות באגף המודיעין בצה"ל ובתוך כך, ובתיווכה, שוחח "ראמבוד" באמצעות הטלפון עם הבן על מנת לחוות דעתו על רמת השפה הפרסית שלו (ומבלי שהאחרון מודע להקשר הדברים).
עוד עלה כי החשודה הונחתה על ידי "ראמבוד" לאסוף מודיעין אודות בכירים במערכת הביטחון.

חשודה שניה

עצורה נוספת, שעלתה אף היא במסגרת החקירה היא תושבת בית שמש בת 57, שעמדה בקשר עם "ראמבוד" במשך למעלה מארבע שנים, במהלכן ביצעה לבקשתו משימות שונות וקיבלה, במספר מועדים, סכום כולל של כ-5,000 דולרים.
פעולות שביצעה החשודה במסגרת קשרי ההפעלה, ולבקשת "ראמבוד":

1. ניסיון לכוון את בנה לשירות בחיל מודיעין, העברת תיעוד צבאי (חוגר ודסקית) של בנה למפעיל, כמו גם צילומים וסרטונים מטקס צבאי מגיוסו של בנה.
2. הקמת מועדון של יוצאי איראן בבית שמש, במסגרת פעילות "קרן מיראז'", והעברת פרטי הישראלים הפעילים בסניף, תמונות וסרטונים מפגישות המועדון ותמונות המשתתפות בפעילות.
3. צילומים של הקלפי, במהלך הבחירות לכנסת ה-23.
4. ניסיון לצלם את השגרירות האמריקאית בירושלים, שלא צלח בשל עיכובה בידי מאבטחי המקום.
5. רכישת אמצעים אלקטרונים והתקנת מצלמה נסתרת בחדר עיסויים בביתה.
6. הוכוונה להתקרב לחברת-כנסת, ביצעה מהלכים פעילים לטובת חיזוק הקשר עם חברת הכנסת והעבירה מידע על הקשר ביניהן.
7. התבקשה לבצע משימות נוספות, דוגמת קניית מחשב וטלפון-נייד ופתיחת בית עסק.

חשודה שלישית

תושבת כפר סבא בת 47, עלתה בחקירה כמי שהעבירה לחשודה השניה, בשתי הזדמנויות שונות כספים מ"ראמבוד". הכספים נתקבלו באמצעות קרובת משפחתה שהגיעה מאיראן לביקור בישראל, וכן במסגרת פגישה עם שליח מטעמו של "ראמבוד" בתורכיה.

חשודה רביעית

בת 50 תושבת ירושלים, עמדה בקשר עם "ראמבוד " במשך כשנה וחצי עד למעצרה. במסגרת הקשר העביר לה 1,240 דולרים אוסטרליים, קיבל ממנה פרטי מידע שונים, וביקש להשתתף עימה במיזמים עסקיים ומיזמי צדקה בישראל, אותם יממן.

במהלך החודש האחרון, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתבי אישום חמורים כנגד המעורבים.

גורם בכיר בשב"כ מסר: "מדובר בפרשייה חמורה, בה נחשפה וסוכלה כוונה להקים רשת ריגול עבור איראן, שפעלה בתחומי מדינת ישראל.
במקרה זה, אנו עדים לניסיונות ריגול בתחומי ישראל, באמצעות פניה בכיסוי "תמים" לישראליות ודרדורן לקשר ממושך. זאת, חרף חשדן של הנחקרות כי מדובר בגורם מודיעין איראני, ונוכח בחירתן להמשיך עימו את הקשר ואף לבצע עבורו משימות. במעשיהם החמורים סיכנו המעורבים את עצמם, את בני משפחתם וכן אזרחים ישראלים תמימים, שפרטיהם הועברו למודיעין האיראני, זאת בנוסף למידע שהועבר על יעדים ישראלים ואמריקאים בישראל באופן שעלול לשמש למטרות טרור."

גורמי המודיעין האיראנים עושים שימוש נרחב ברשת האינטרנט, ובעת האחרונה מזוהה עליה במספר הפניות מסוג זה לאזרחים ישראלים. זאת, לצורך איסוף מידע שעלול לסייע לאיראן במאבקה נגד ישראל, העברת הנחיות לביצוע משימות ואף "משיכת" ישראלים לחו"ל במטרה לפגוע בהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *