שב״כ חושף שני סוכני חמאס שביצעו משימות ריגול בשטח ישראל

ממצאי החקירות שבוצעו מלמדים על כך שהשניים גוייסו על ידי תשתית ריגול וטרור של ארגון החמאס ברצועת עזה, המפעילה סוכנים בתוך ישראל, זאת בכוונתם של פעילי טרור מעזה, וביניהם מחמד חלאוה.

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בתאריך ה- 29 נובמבר 2021 נעצר לחקירה חסין ביארי, בן 30, אזרח ישראלי לו משפחה ברצועת עזה ומחמוד אחמד, בן 33, תושב רצועת עזה אשר החזיק בהיתר מסחר לכניסה לישראל.

ממצאי החקירות שבוצעו מלמדים על כך שהשניים גוייסו על ידי תשתית ריגול וטרור של ארגון החמאס ברצועת עזה, המפעילה סוכנים בתוך ישראל, זאת בכוונתם של פעילי טרור מעזה, וביניהם מחמד חלאוה.

על פי ממצאי החקירות, השניים נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה לטובת קבלת המשימות ובהמשך קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך.

מחקירתו של מחמוד אחמד עלה כי גוייס לתשתית הריגול במהלך שנת 2019 וכי במסגרת פעילותו ביצע עבורה משימות איסוף מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ וכן פעל לצילום חשאי של חיילי צה"ל בתחנה מרכזית אשקלון.

המידע שהצטבר בחקירתו של הנאשם השני, חסין ביארי, לימד כי הוא גויס לתשתית הריגול במהלך השנה החולפת והספיק לממש משימות איסוף למול בסיסים צבאיים, חיילי צה"ל ומערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ.

בנוסף, התבקש ביארי על ידי החמאס להסית את האוכלוסיה הערבית בישראל כנגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל.

חקירות אלו, אשר מתווספות לחקירות קודמות שבוצעו בשנתיים האחרונות למול סוכני תשתית ריגול חושפות פעם נוספת את העובדה כי חמא"ס מנצלת את מעברי הגבול לטובת קידום פעילות טרור בישראל וגורמת לאזרחים לסכן את משפחותיהם בישראל וברצ"ע. פרסום זה ממחיש כיצד חמאס מנצל את היתרי המסחר לטובת פעילות טרור.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי פרקליטות מרכז כתב אישום כנגד חסין ביארי, בעוד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש באותו מועד על ידי פרקליטות דרום כתב אישום כנגד מחמוד אחמד. כתבי האישום מייחסים לשניים עבירות ביטחוניות חמורות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *