שובר שתיקה: סגן השר ליצמן בראיון "אשב עם ליברמן בלית ברירה ואחשוד בו"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון לוחמני לכתב הפוליטי של "ישראל היום"- יהודה שלזינגר: "או שמישהו יישבר, או שנלך לבחירות". "לליברמן יש פיצול אישיות". "מערכת הבריאות טובה, אך פחות משהייתי מצפה". הראיון יפורסם במלואו, מחר (ו') במוסף "שישבת"

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שובר שתיקה ממושכת בראיון לוחמני שהעניק למוסף "שישבת", שיתפרסם מחר בעיתון 'ישראל היום' ובין הייתר אמר "או שמישהו יישבר או שנלך לבחירות. אני לא יודע מי כן יישבר, אני כן יכול להגיד לך מי לא יישבר – אנחנו. הבלוק לא יישבר. בכל שבוע אנחנו יושבים, מסתכלים האחד בעיני זולתו ומכריזים שהבלוק חי וקיים".

ליצמן, בניגוד לחזותו השלווה, סיפק כמה הצהרות מעניינות ולא שגרתיות, בעיקר בעניין המצב הפוליטי הנוכחי וגם כלפי אחד מיריביו הפוליטיים המרים – ח"כ אביגדור ליברמן מישראל ביתנו. באשר לבלוק שעליו, כפי שאמר קודם, מוכנים החרדים "להתאבד", טען ליצמן כי טרם הגיעה נקודת האל־חזור לבחירות שלישיות.

ועל כך אמר: "לא הגענו לשם, אבל אם אתה שואל אותי – נשמור על הבלוק גם במחיר של בחירות. כל יושבי החדר הזה מבינים שהעובדה שהבלוק קיים עלולה להוביל לבחירות".

בראיון התייחס סגן השר לשמו של אביגדור ליברמן. "יש אביגדור ויש איווט", התפייט. ואמר: "אביגדור זה שם יהודי, שם יפה. אביגדור יושב איתנו, עושה איתנו דברים, מסכים למתווה הגיוס שהסכמנו עליו, הולך עם נתניהו והכל בסדר. 'איווט' הוא פוליטיקאי שהולך פעם ככה ופעם ככה. יש לו פיצול אישיות. הוא לא צפוי. ליברמן התחנן אלינו לפני הבחירות לרשויות המקומיות שנעבוד יחד על בחירת משה ליאון לראשות עיריית ירושלים. אחר כך הוא התהפך עלינו. אני מכיר מוסדות שמטפלים בפיצול אישיות".

למרות כל אלה, בצוק העיתים – יהיה אפשר לשבת בממשלה עם אותו איווט, מבחינתו: "אני אחשוד בו. אני אחשוד בו שיבגוד בי, אבל אם לא תהיה לי ברירה – אז כן". בעיצומה של המחאה על הידרדרות מערכת הבריאות בימים אלה בשל היעדר ממשלה מתפקדת, מתעקש ליצמן כי: "המערכת במצב יותר טוב ממה שהיתה, אך פחות טוב ממה שהייתי מצפה. עובדים על זה שיהיה עוד יותר טוב. לא אכחיש שיש בעיות, יש בעיה של חוסר מיטות, צריך עוד מיטות. באתי לראש הממשלה ולשר האוצר ואמרתי, 'רבותיי, צריך תוספת תקציב. אין כסף'. שניהם אישרו, ובינתיים הולכים שוב לבחירות והכל תקוע. מערכת הבריאות לא בקריסה. חד־משמעית לא. חדרי המיון פה יותר טובים מבארה"ב. יש בהם צפיפות ואנחנו מטפלים בה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *