שופטי בג"ץ מתעלמים מבקשת משפחה שכולה לשדר דיון בהרס בית המחבל

לטענת המשפחה הדיונים שמתקיימים יום אחרי יום יקשו עליהם להגיע שוב ושוב ולכן הם דורשים מבג"ץ לאפשר להם את הצפייה דרך השידור הציבורי.

שופטי בית המשפט העליון דחו ומתעלמים מבקשות משפחתו של דניאל גולב הי"ד ונציגיהם לשדר את הדיונים בהרס בית המחבלים שרצחו את יקירם בפיגוע הקשה באריאל.

התעלמות השופטים מהמשפחה השכולה מגיעה לאחר שבדיון הקודם ששודר נחשף כי שופט העליון, עוזי פוגלמן, שידוע בנטייתו לתמוך בעמדת משפחות המחבלים בסוגיית הריסת בתיהם, נרדם באמצע הדיון בצורה מזלזלת ובזמן שבן המשפחה השכולה דיבר. ככל הנראה בבג"ץ חוששים שהציבור יחזה שוב כיצד מתנהלים הדיונים בהריסת בתי מחבלים ויחשף לכך שבית המשפט מעדיף בפעמים רבות את טובת המחבלים על פני הרתעת המחבלים ומניעת פיגועים נוספים.

כזכור, בשבוע שעבר פנה יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק לשופטי בג"ץ בשם המשפחה השכולה בדרישה לאפשר את שידורי הדיונים על הרס בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל.

ליטווק ציין בפנייתו לשופטי העליון כי בני משפחת גולב אינם מבקשים נקמה אלא נאבקים שלא יפגעו עוד יהודים ומאמינים שהרס בתי מחבלים מהווה גורם הרתעה ומונע רצח יהודים.

לטענת המשפחה הדיונים שמתקיימים יום אחרי יום יקשו עליהם להגיע שוב ושוב ולכן הם דורשים מבג"ץ לאפשר להם את הצפייה דרך השידור הציבורי. עו"ד ליטווק אף ציין כי בדיון הקודם ששודר היה עניין רב לציבור וצופים רבים.

עורך דינה של משפחת גולב דרש מהשופטים להפסיק להתעלם מדרישות המשפחה השכולה לתת החלטה בבקשה לשדר את הדיונים בהקדם, וזאת על מנת שבני המשפחה יוכלו להיערך בהתאם.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר: "הרס בתי מחבלים הינו עניין ציבורי נרחב ממדרגה ראשונה. בג"ץ שמתדהר תמיד בשקיפות ודורש זאת מאחרים עליו ליישם זאת בעצמו. בטוחני שהנשיאה וחברי ההרכב יאשרו באופן מיידי בקשה זו".

מדוברות בית המשפט לא נמסרה תגובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *