'שחורים הצביעו לשחורים ולבנים ללבנים' • דב הלברטל

כך ישכנע דרעי את הספרדים. הוא יסית באופן כזה, שאף ספרדי, אבל אף ספרדי, לא יצביע לאשכנזים. והוא, דרעי, יכנס כינוסים הגדולים, ובפאתוס אופייני יאמר לספרדים: 'נחזור להיות נפרדים ושווים. המשיכו לצעוק, המשיכו להתלונן, המשיכו ליילל, חיזרו לנעלי הבית שלכם'

מה היה דרעי אומר על מפלגת שחורים בארצות הברית, שנאבקת ביסודה, בצדק, נגד אפליה ולמען שוויון זכויות, ובבחירות הייתה יוצאת עם סיסמה: 'שחורים יצביעו לשחורים ולבנים ללבנים? אני מתאר לעצמי מה היה דרעי אומר. אבל בעיקר, אני גם יודע מה דרעי עושה.

ומה היה דרעי אומר עם הלבנים היו אלה שיוצאים עם הסיסמה: 'לבנים יצביעו רק ללבנים ושחורים לשחורים'? אני יודע מה הוא היה אומר – חבורה של גזענים חשוכים. המזרחיים היו ממלאים אז את כיכר המדינה במאות אלפי איש.

בכינוס גדול של שחורים בארה"ב, אמר הנשיא ברק אובמה, שהיה כזכור הנשיא האפרו אמריקאי הראשון: 'הפסיקו להתלונן, חדלו מלצעוק, הפסיקו ליילל, צאו מנעלי הבית שלכם ונעלו נעלים בהם אפשר לצעוד'.

תראו את ההבדל (רק אחד ההבדלים) בין אובמה לדרעי. אובמה, שלמד באוניברסיטת קולומביה, ולמד משפטים בהרווארד, הפנים את מסר התרבות המערבית. את האפשרות הניתנת לכל אדם, באשר הוא, להגיע להישגים.

הוא נתן עצה טובה לשחורים שלהם הוא השתייך. הפסיקו להתלונן, נעלו נעלים בהם אפשר לצעוד. דרעי, חניך ישיבת חברון, לא הפנים את  המסר התרבותי. הוא בא לקבוצת היחס שלו, בתביעה הפוכה מזו של אובמה: 'תתלוננו, תצעקו, תייללו, צאו מהנעלים בהם אפשר לצעוד, ונעלו את נעלי בית שלכם'. זו הבשורה של דרעי.

דרעי מוביל לתופעה אחרת שהייתה באמריקה, בשנות השבעים של המאה הקודמת, שכונתה חוקי ג'ים קראו. חוקים אלה קבעו, שלשחורים באמריקה יהיה ססטוס של נפרד, אבל שווה. השחורים יהיו נפרדים, אבל שווים. התוצאה הייתה, נחיתות חברתית של השחורים, נחיתות כלכלית ותרבותית. זו הייתה התוצאה. וחזונו של דרעי למזרחיים הוא – נפרד אבל שווה. הסוף יהיה כמו באמריקה. כי נפרד כזה, אף פעם לא יהיה שווה.

דרעי הרי הכריז שאף ספרדי לא יצביע למפלגה האשכנזית. תארו לכם, אף ספרדי. איך הוא יעשה את זה? איך הוא יוביל לדבר כל כך לא פשוט? הדרך תהיה כמובן להסית ולהטיף, עד כמה האשכנזים הם נאלחים. הם גנבו את ילדי תימן. הם גנבו את הילדים מאנשי מזרח אחרים. הם התעמרו ועשו ניסויים רפואיים באנשי עדות המזרח. למעשה, כך יטען דרעי, היה קשר אשכנזי כלל עולמי להביא לארץ את הספרדים, כדי להתעלל בהם.

וכך יגיע דרעי לשלב המכריע: האשכנזים גנבו את המדינה מהמזרחיים שייסדו אותה. כי הרי המזרחיים, כך יטען דרעי, הם שסללו את הכבישים, הם שיישבו את הנגב ואת הגליל, הם נפלו במערכות ישראל. ועכשיו, האשכנזים באים וטוענים בעורמתם הנכלולית, שהם אלה שהקימו את המדינה. חוץ מלנאום, בן גוריון לא עשה כלום. וויצמן סתם הסתובב בחצרות הפוליטקאים בבריטניה. והרצל? הוא רק כינס כינוסים ונאם נאומים.

כך ישכנע דרעי את הספרדים. הוא יסית באופן כזה, שאף ספרדי, אבל אף ספרדי, לא יצביע לאשכנזים. והוא, דרעי, יכנס כינוסים הגדולים, ובפאתוס אופייני יאמר לספרדים: 'נחזור להיות נפרדים ושווים. המשיכו לצעוק, המשיכו להתלונן, המשיכו ליילל, חיזרו לנעלי הבית שלכם'

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חב"ד הכי שווה

    תתחילו להפנים שהרבי של חבד לא הבדיל בין יהודי ליהודי קל וחומר בין ספרדי לאשכנזי. רק אהבת ישראל !!
    כליטאי לשעבר מאסתי מהמריבות המכוערות האלה אנחנו עם אחד!!!
    וכפי שהרבי דורש אחדות!!!!!
    אם אין אחדות אין טעם לבחור

    יענקי |
    הגב
  2. הלברטל תתחיל ללמוד

    הספרדים היו כאן הרבה קודם, החל מעליית הרמבן ועד לעליית תלמידי הגרא והם גם הקימו חלק מהמדינה שהרי בנו אותה בידיים ואף בירודלים המשפחות הס"ט ייסדו איתה ובחברון הרי רק נוסח התפילה הוא אשכנזי שהרי רוב האוייצר הוא ספרדי ואת הפתגם של השחורים לשחורים, זו פניה למנדט וחצי משוכנזים שהפנו עורף

    משכיל |
    הגב
  3. גזען ומשוגע! זה מה שאתה דב הלברטל המשועמם!

    מסכן הדב הזה, אין לו מה לעשות בחיים, רק להקליד דברים מטופשים. אגב, זה הוראה של חכם שלום לא להתאחד ושאשכנזים יצביעו למפלגה שלהם וספרדים יצביעו שס, כך שמהיום בכל הכתבות של הגזען הלברטל, תחליפו את השם דרעי בחכם שלום כהן, הלברטל הזה היה כל כך רוצה לכתוב הרב "שלום כהן" ולעשות את כל הכתבה הזאת עליו או על מרן זצ"ל אבל קצת פחד יש לו..

    אגב, תראו מה הוא כותב, איזה דמגוגיה בזויה:

    "דרעי הרי הכריז שאף ספרדי לא יצביע למפלגה האשכנזית. תארו לכם, אף ספרדי. איך הוא יעשה את זה? איך הוא יוביל לדבר כל כך לא פשוט? הדרך תהיה כמובן להסית ולהטיף, עד כמה האשכנזים הם נאלחים. הם גנבו את ילדי תימן. הם גנבו את הילדים מאנשי מזרח אחרים. הם התעמרו ועשו ניסויים רפואיים באנשי עדות המזרח. למעשה, כך יטען דרעי, היה קשר אשכנזי כלל עולמי להביא לארץ את הספרדים, כדי להתעלל בהם"

    מישהו שמע או ישמע דברים כאלה מדרעי??????

    הלברטל, אני יודע שאתה כל כך בטוח שהספרדים כאלו טפשים. אז זהו, שלא!
    אתה הוא כאן הטיפש, הגזען והנאלח!!!
    שב בבית ותשתוק!!!

    מאיר |
    הגב
  4. איזו רמה

    רמת הכותב גבוהה מידי בכדי שדרעי יוכל להגיע אליה….

    יצחק |
    הגב
  5. עוד פעם המסטול הזה אצלו כל מי שלא בשר לבן הוא נקרא שחור

    דבר אחד הוא צודק , דרעי היה צריך לקרא גם לבני דודנו האשכנזים לבחור שס כמו שיש יהודיים שמצביעים ג ועוד למרות שגזעניותם היא תורתם קודם ליהדותם במקרה הטוב כי זה בפיצול אישיות בין הטמא של שנאת האחר לבין התורה שצריך אפילו את הגר לאהוב כמוך בדגש במקומות בתורה מכל דבר אחר בכל זאת אפשר להסביר את דרעי שפשוט מבין שאאפשר לשנות את הגזענות שהיא מחלת נפש והציבור חי ממחיצות אחרת הוא לא חרדי ולכן שכל שבט ידאג לעצמו כי לא שייך לשנות את העולם כמו שאומרים

    בני הפרנק |
    הגב