שחקנים וגופות: התירוץ שרוסיה מתכננת לפלישה

רוסיה מתכננת לביים מתקפה של "כוחות אוקראיניים", וזאת כדי להצדיק פלישה לשטחה של אוקראינה. גורם רשמי מממשל ביידן פירט: "הסרטון היה אמור להתפרסם כדי להדגיש את האיום על ביטחונה של רוסיה וכדי לתמוך בפעולות צבאיות. סרטון כזה, אם יפורסם, יכול לספק לפוטין את התירוץ שהוא צריך כדי להצדיק פעולות צבאיות נגד אוקראינה"

רוסיה מתכננת לביים מתקפה של "כוחות אוקראיניים", וזאת כדי להצדיק פלישה לשטחה של אוקראינה. גורם רשמי מממשל ביידן פירט: "הסרטון היה אמור להתפרסם כדי להדגיש את האיום על ביטחונה של רוסיה וכדי לתמוך בפעולות צבאיות. סרטון כזה, אם יפורסם, יכול לספק לפוטין את התירוץ שהוא צריך כדי להצדיק פעולות צבאיות נגד אוקראינה".

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מסר הלילה כי רוסיה תיכננה להצדיק פעולה צבאית משמעותית נגד קייב,ולהפיק סרטוני תעמולה מפוברקים שמציגים מתקפה, הכוללת פיצוץ באמצעות ציוד השייך לאוקראינה. במחלקת המדינה האמריקנית הסבירו: "יש צורך להגן על מקורות רגישים, אך אנו בטוחים במידע שחשפנו".

בארה"ב מביעים תקווה כי פרסום המסמך יגרום לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסגת מהרעיון לפברק תקיפה כדי להצדיק פעולה זו או אחרת, שעלולה להצדיק תקיפה. "ראינו ניסיונות רוסיים כאלה בעבר, ואנחנו מאמינים שזה חשוב לחשוף זאת בזמן אמת", אמר קירבי בשיחה עם עיתונאים בפנטגון.

סגן היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ונתן פינר, אמר לרשת MSNBC כי הסרטון צפוי לכלול גופות, צילומים של בניינים שפוצצו, ציוד אוקראיני צבאי מזויף, מל"טים טורקיים ושחקנים דוברי רוסית שיעמידו פנים כי הם מתאבלים על אותם הרוגים במתקפה המדומה – שרוסיה יצאה בעצמה.

מקור בכיר בפנטגון דיווח לרשת CNN כי שליחת החיילים האמריקנים תצא לפועל כבר בימים הקרובים. עוד נטען כי הפריסה המחודשת של אותם חיילים מהווה מחווה של סולידריות ותמיכה של ארה"ב במדינות ברית נאט"ו שבאירופה, אשר חשות מאוימות על רקע התגברות האגרסיביות והתוקפנות הרוסית בגבול אוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *