שיאן החקיקה בכנסת היוצאת: משה גפני

מפלגת 'דגל התורה' שיאנית החקיקה לכנסת העשרים בקרב הסיעות החרדיות: גפני מוביל את כלל הטבלה

דגל התורה היא שיאנית החקיקה לכנסת העשרים בקרב הסיעות החרדיות. על פי נתונים אשר פתוחים לציבור במאגר החקיקה הלאומי, ניתן לראות כי שיאני החקיקה לכנסת העשרים אשר פוזרה השבוע הם חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מדגל התורה. על פי הנתונים בחישוב החוקים הפרטים שיזמו חברי הכנסת יחד עם הצעות החוק שמוזגו עם הצעות הממשלתיות, ניתן לראות כי בראש הטבלה עומד יו"ר דגל התורה עם עשרים חוקים שעברו או מוזגו, מיד לאחריו במקום השני ח"כ אורי מקלב עם שנים עשר חוקים שעברו או מוזגו.

במקום השלישי ח"כ יעקב מרגי מש"ס עם שמונה חוקים. במקום הרביעי ח"כ מיכאל מלכיאלי עם שישה חוקים. סוגר את החמישה הראשונה ח"כ יעקב אשר מדגל התורה עם חמישה חוקים שעברו או מוזגו.

כאשר מחלקים את הנתונים לפי המפלגות השונות ניתן להיווכח כי מפלגת דגל התורה מובילה את מרבית החקיקה בקרב הסיעות החרדיות בכנסת עם מעל לחמישים אחוזים מכלל החקיקה של הסיעות החרדיות בכנסת וקרוב לעשרה אחוזים מכלל החקיקה בכנסת.

בסך הכל העבירו חברי הכנסת החרדים שישים ושניים חוקים אשר מרביתם חוקים חברתיים למען כלל הציבור בישראל. במקום הראשון דגל התורה עם עשרים וחמישה חוקים שהעבירו בכנסת האחרונה, סיעת ש"ס עם עשרים ושנים חוקים ואגודת ישראל עם שלושה חוקים בלבד שעברו או מוזגו בכנסת העשרים.

בתחום השאילתות, גם כאן דגל התורה מובילה את טבלת העשיה עם קרוב לשישים אחוזים מהשאילתות שהגישו חברי הכנסת מהסיעות החרדיות. על פי הנתונים מוביל את טבלת השאילתות גם כן יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני עם שישים ושמונה שאילתות, מיד לאחריו במקום השני חברו למפלגה ח"כ אורי מקלב עם ארבעים שאילתות שהגיש למשרדי הממשלה השונים.

במקום השלישי ח"כ יעקב מרגי מש"ס עם שבע עשר שאילתות, חלוקת השאילתות על פי המפלגות הינה כאשר דגל התורה מובילה את הטבלה עם מאה ושמונה שאילתות, סיעת ש"ס עם שישים ואחת שאילתות ובמקום השלישי אגודת ישראל עם עשרים שאילתות בלבד שהפנו למשרדי הממשלה השונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *