שיא ישראלי: שרשרת 52 מגנטים נשלפה מבטנו של תינוק

הוריו של הפעוט מספרים, כי לפני מספר שבועות שיחק במשחק המגנטים של אחיו הגדולים בני ה-5 ו-7, אך הם כלל לא ידעו כי במהלך המשחק הוא בלע אותם. "הוא לא נוטה להכניס דברים לפה וגם אם כן, מייד מוציא ומגיש לנו אותם, הוא נבהל מזה בעצמו ברוב הפעמים", מספר אביו.

הפעם מדובר בהחלט בשיא (שלילי) של ממש, אפילו עבור ד"ר זאב דוידוביץ, מומחה בגסטרו ילדים מהדסה, שהספיק לשלוף מגופם של ילדים ותינוקות אינספור חפצים, גם במקבצים גדולים.

השבוע הוא זכה לשלוף בהצלחה, בהליך תחת הרדמה מלאה, לא פחות מ-52 כדורי מגנט שבלע בזה אחר זה פעוט בן שנה ו-3 חודשים, *והציל אותו מסכנת פגיעה קשה*.
כשהגיעו אליו הורים עם בנם בן השנה ו-3 חודשים אשר בבטנו נמצא ממצא גדול ומדאיג במוקד רפואי, הוא ניסה להבין מן ההורים את נסיבות האירוע.
ההורים, המתגוררים עם ילדיהם בישוב סמוך לירושלים, סיפרו כי הפעוט סובל ממספר ימי חום עולה ויורד ואף סימן להם בידיו על הבטן, בה מתרכז הכאב שלו.
"כשהגיעו אלינו ההורים כבר היינו מוכנים לקראתם בהדסה עין כרם, לאור טלפון בהול שקיבלנו ממרפאה באחת משכונות העיר", מתאר ד"ר דוידוביץ.
"נמסר לנו מראש על ידי הרופא כי בקיבה של הפעוט נמצא ממצא גדול ביותר, ללא זיהוי וודאי, שתופס נפח משמעותי מן הקיבה וגורם לכאבים ולחום.
מייד עם כניסתו אלינו, הבהלנו אותו לצילום בטן ושם באמת נדהמנו. הצלחנו לאבחן עשרות של כדורי מגנט, צמודים זה לזה
ויוצרים צורות גושיות במיקום שבהחלט סיכן את חייו. הם היו ממוקמים בקיבה, ובשל הבליעה שלהם אחד אחד, החשש הוא שהם יתמקמו באזורים שונים בין הקיבה למעיים ולאיברים סמוכים והמשיכה המגנטית החזקה ביניהם יכולה לנקב את האיברים. בדיוק לפני חודשיים ילד הגיע עם נזק משמעותי למעיים לאחר שבלע כדורי מגנט, וניתחנו אותו באישון לילה כדי לסגור חורים מסוכנים.
הנזק עשוי להיות נרחב", מדגיש הרופא, "ילדים מגיעים לזיהום או לניתוחים שכוללים גם את חיתוך המעיים ולסכנת חיים של ממש. צריך להבין שעל אף גודלם – המגנטים בעלי משיכה חזקה והדרך שבה הם מושכים אחד את השני בתוך הבטן עשויה להשפיע ולגרום למצב קשה".

הוריו של הפעוט מספרים, כי לפני מספר שבועות שיחק במשחק המגנטים של אחיו הגדולים בני ה-5 ו-7,
אך הם כלל לא ידעו כי במהלך המשחק הוא בלע אותם. "הוא לא נוטה להכניס דברים לפה וגם אם כן, מייד מוציא ומגיש לנו אותם, הוא נבהל מזה בעצמו ברוב הפעמים", מספר אביו.
אבל הפעם, כך מסתבר, התינוק אכן בלע את החרוזים הצבעוניים והמפתים.
"במהלך כמה ימי חופשה משפחתית, שלושה שבועות בכלל אחרי ששיחק עם החרוזים, הוא הרגיש לא טוב ואף סבל מחום. יום למחרת זה עבר, וחשבנו שרק התקרר. אבל כשאחרי יומיים שוב הרגיש לא טוב,
הבנו שצריך לבדוק מה קרה. כשהוא הצביע על הבטן ואמר שהיא כואבת, פתאום החל ליפול האסימון. חשדנו וניסינו לחשוב מה היה יכול לגרום לכך".
ההורים מיהרו עם בנם למוקד רפואי בעיר, שם הוחלט לבצע צילום. הרופא הפנה אותם מידית להדסה ואף הזעיק את צוות מומחי גסטרו ילדים
כשהבין שבבטן הילד התמקמו גופים זרים שמסכנים את בריאותו.
"היינו בשוק אמיתי", מתאר האב. "זכרנו ששיחק בחרוזים לפני כמה שבועות – ומאז הוצאנו את המשחק הזה מהבית, אבל לא היינו מעלים בדעתנו בחיים שיגיע למצב של בליעת 52 חרוזי מגנט
ושכולם יתמקמו בקיבה ויתקעו בגוף הקטן שלו. כשהגענו להדסה הבנו ממש את חומרת המצב כי הצוות היה ערוך לטפל בו מידית בכל הרצינות והנחישות ופעל במהירות. הסבירו לנו שנמנע נזק מאוד גדול".

ד"ר דוידוביץ וצוות מומחי רפואת ילדים מיהרו עם הפעוט אל חדר הניתוח לביצוע גסטרוסקופיה, בעזרת צלמה שהוכנסה לקיבה זיהינו מגנט אחד בדופן הקיבה וממנו שרשרת חרוזי מגנט לאורך כל איזור הקיבה.
התחלנו לשלוף את הכדורים בעזרת תופסן דמוי שרשרת, והיו כל כך הרבה ביחד ובבודדים ולקח המון זמן כדי למשוך אותם בעדינות – ולא לגרום לפציעת הושט.
הילד היה מורדם ולכן העבודה התאפשרה בזהירות וברגישות הנדרשת. לאט לאט שלפנו את כל 52 המגנטים.
אני קורא להורים, לא להחזיק בכלל את משחק המגנטים בבית כשיש תינוקות בסביבה. יש מדינות בהן אסור למכור את המשחק בשל הנזק הצפוי לפעוטות וילדים קטנים, ולא בכדי.
הכדורים צבעונים ומפתים להכניס לפה, ועל ההורים לוודא שאינם מגיעים להישג ידם של הילדים".

לאחר מספר ימי אשפוז, משתפר מצבו של הילד ואביו מסכם: זה היה מפחיד. חוויה שאני פשוט לא מאמין שקרתה לנו. מכאן, מהדסה עין כרם, אחרי טיפול כל כך מסור ומקצועי של הרופאים והכי חשוב – מהיר,
אני קורא לכל ההורים לשים לב ולהימנע מהמשחק הזה, שכמובן הוצאנו מהבית ולא נכניס אותו אלינו.
חשוב מאוד לעורר מודעות בקרב ההורים וזו הסיבה שחשוב לי לספר את מה שקרה לנו. המשחק הזה מסוכן ועלול להסתיים באסון. זה לגמרי באחריותנו ההורים, כי אף אחד אחר לא ימנע מהמשחק מלהגיע לילדים שלנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *