שיא מאומתים חדש, עלייה במספר החולים הקשים

18,744 מאומתים ביממה האחרונה לקורונה, 172 חולים מצבם מוגדר קשה. 49 מונשמים. אחוז החיוביים: 9.48%

18,744 מאומתים ביממה האחרונה לקורונה, 172 חולים מצבם מוגדר קשה. 49 מונשמים. אחוז החיוביים: 9.48%. לכל מי שמעוניין – עדיין ניתן לבצע בדיקת PCR למרות המתווה.

משלוח ראשון של התרופה נגד קורונה "מולנופיראוויר" צפוי לנחות בישראל במוצ"ש. על פי המחקרים, התרופה מבית MSD, יעילה 90% במניעת תמותה וב- 30% במניעת תחלואה קשה – גם בפני וריאנט האומיקרן.

ילדים שנדבקו בקורונה והחלימו נמצאים בסיכון מוגבר באופן משמעותי לפתח סוכרת מסוג 1 או סוג 2. כך לפי מחקר שבוצע על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן .

התאחדות רשתות המסחר מסרה אתמול(שישי) כי היא הגיעה להסכמה עם הממשלה, בנוגע לביטול התו הירוק התו הירוק בקניונים, חנויות רחוב ופאוור סנטרים החל מיום שני הקרוב. יש לציין כי ההסכם דורש את אישור הממשלה ביום ראשון.

על פי הסיכום במקום התו הירוק, יופעל בקניונים מתווה התו הסגול המחמיר לפי המפתח הבא: בעסקים בהם שטח החנות מעל 100 מ"ר: מספר הלקוחות יוגבל לפי 15 מ"ר לאדם, ובעסקים בהם שטח החנות מתחת ל-100 מ"ר: מספר הלקוחות יוגבל לפי 7 מ"ר לאדם. מדובר בהחמרה בהשוואה למגבלה הקיימת כיום תחת מתווה התו הירוק במסחר, לפיה בעסקים מעל 100 מ"ר המפתח הוא 7 מ"ר לאדם.

בהתאחדות רשתות המסחר אומרים כי בשבועות האחרונים חלה ירידה של 50% במחזורי המכירות כתוצאה מהירידה בתנועת הלקוחות, ומקווים כי הסרת התו הירוק והמעבר ל"תו הסגול המחמיר" יצמצם את הפגיעה לכ-30%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *