שידור חוזר: מאות רבנים חרדים ודתיים מחו נגד רפורמת הגיור של כהנא

מאות רבנים חרדים ודתיים התכנסו הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים, למחות נגד מתווה הגיור שמקדם שר הדתות מתן כהנא, שבמסגרתו רבני הערים יוכלו להקים בתי דין לגיור. צפו

מאות רבנים חרדים ודתיים התכנסו הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים, למחות נגד מתווה הגיור שמקדם שר הדתות מתן כהנא, שבמסגרתו רבני הערים יוכלו להקים בתי דין לגיור.

צפו בשידור החוזר.

הראשון לציון והרב הראשי יצחק יוסף אמר בכנס הרבנים: "אנחנו נמצאים במאבק ששנים לא היה כמותו. ההלכה נפסקה כדעת הפוסקים והשולחן ערוך. שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים, 'רבנים' שמבלבלים לו את המוח. אני חושב שהוא צריך להתעשת.

"הוא צריך להבין שכל רבני ישראל לא נותנים בו אמון, בכל מה שהוא עושה גם בכשרות וגם בגיור, הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלה", הוסיף הרב יוסף. "אותו רב שהוא מתייעץ איתו אומר שמתגייר לא צריך לקיים מצוות, מספיק שיהיה מסורתי, יבוא לבית כנסת, יעשה קידוש ואחר כך ייסע לים. זו עקירת התורה רבותיי".

"רבני הערים מצוינים אבל הם לא רוצים לגייר, אותם המיעוט שרוצים לגייר אם הם יעברו ויגיירו אנחנו נמנה אותם לגוי של שבת, אין שום תוקף לגיור הזה. כל גר שיתגייר בלי קבלת מצוות אין תוקף לגיור שלו, הוא גוי לכל דבר. הם מכשילים את הרבים וגורמים לחורבן גדול. מה יהיה עוד דור? עוד שני דורות? זה יהיה נורא ואיום לעשות ספר יוחסין", סיכם הגאון הרב יוסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *