היועץ המשפטי יחליט להאשים את נתניהו בשוחד

בשעות הקרובות תפורסם החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: גם פרקליט המדינה שי ניצן צפוי לפרסם גם את חוות דעתו – שיש להאשים את נתניהו בשוחד בכל שלושת התיקים. הצטרפו לשידור החי בערוץ 2

בשעות הקרובות תפורסם החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: ולא רק, גם פרקליט המדינה שי ניצן צפוי לפרסם גם את חוות דעתו – שיש להאשים את נתניהו בשוחד בכל שלושת התיקים.

במסגרת פרסום החלטתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בנוגע לחקירות נתניהו, מתכוון להודיע היום מנדלבליט כי בכוונתו להעמיד לדין את מו"ל העיתון "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בעבירה של הצעת שוחד, כך דווח הבוקר (חמישי) בחדשות 13.

על פי סעיף 294 לחוק העונשין "(א) המבקש או המתנה שוחד, אף שלא נענה, כמוהו כלוקח שוחד. (ב) המציע או המבטיח שוחד, אף שנדחה, כמוהו כנותן שוחד".

לפי הדיווח, שאול אלוביץ' יואשם בסעיף 291: "נותן שוחד לעובד הציבור בעד פעולה הקשורה בתפקידו" ‎

‏עוד מהדיווח – ראש הממשלה בנימין נתניהו יואשם בסעיף 290 לחוק העונשין: "עובד הציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו".

‏בכאן 11 דווח כי היועמ"ש סגר את התיק נגד שרה נתניהו בניגוד לעמדת הפרקליטות, והחליט על כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה על הפרת אמונים בתיק המתנות – למרות חוות דעת צמרת הפרקליטות.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לפרסם בהמשך היום את הכרעותיו בנוגע לשלושת תיקי החקירה במסגרתם נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנתיים האחרונות.

ההערכה במערכת המשפטית היא כי מנדלבליט יודיע כי בכוונתו להאשים את נתניהו בעבירת שוחד לפחות באחת משלושת הפרשיות שנחקרו בעניינו ביחידת להב 433 של המשטרה.

מדובר בהחלטה ראשונית על כוונה להעמדה לדין, ולאחר שתתקבל יהיה זכאי נתניהו לשימוע בפני היועמ"ש באמצעות פרקליטיו. החלטה סופית בנושא תתקבל רק לאחר מכן ולא צפויה בחצי השנה הקרובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *