שידור חוזר: הראשון לציון הרב בקשי דורון נטמן

בשעה זו הסתיימה הלווית הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון בהר המנוחות בירושלים. לפי הוראות משרד הבריאות רק מניין אנשים מלווים את הרב. מספידים: הרבנים הראשיים לישראל – צפו בשידור חוזר

בשעה זו מתקיימת הלווית הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון בהר המנוחות בירושלים. לפי הוראות משרד הבריאות רק מניין אנשים מלוים את הרב. מספידים: הרבנים הראשיים לישראל

אמש הלך לעולמו הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, הראשון לציון והרב הראשי לשעבר, והוא בן 79 שנים, לאחר שנדבק במחלת הקורונה ומצבו התדרדר. הנפטר הוא ראש מוסדות "בנין אב" ברמת שלמה ו"דבי אליהו" בבית וגן בירושלים.

הערב חלה הידרדרות חמורה במצבו של זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון המאושפז בבית החולים שערי צדק לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל נפטר בדקות האחרונות במחלקה לחולי קורונה במרכז הרפואי שערי צדק.

הרב אושפז לפני מספר ימים לאחר שאובחן כחיובי לקורונה.

מצבו של הרב שסבל ממחלות רקע מורכבות הדרדר במהלך היום ולמרות מאמצי החייאה רבים בשעה האחרונה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הוא נולד בירושלים לבן-ציון,, ולטובה, ילידת חלב שבסוריה. בצעירותו למד בישיבת הדרום, לאחר מכן בישיבת חברון ובכולל קול יעקב. נישא לאסתר, בתו של הרב שלום לופס, רבה של עכו.

בשנת 1970 מונה לרב שכונות רמת הנשיא ורמת יוסף בבת ים. בשנת 1972 מונה לרב הראשי הספרדי של העיר. לאחר מכן מונה לרב הראשי של חיפה שם כיהן ברבנות שמונה עשרה שנים. בתקופת רבנותו בעיר הקים את מוסד "מורשה", שם מסר שיעורי תורה. חלק משיחותיו שם קובצו בספרו "בנין אב".

בשנת 1993 נבחר לתפקיד "הראשון לציון" – הרב הראשי הספרדי לישראל, בתמיכת מרן הרב עובדיה יוסף. הוא כיהן בתפקיד עד שנת 2003, לצדו של הרב הראשי האשכנזי הרב ישראל מאיר לאו. מתחרהו העיקרי בבחירות היה רבה הספרדי של תל אביב-יפו לשעבר, הרב חיים דוד הלוי.

הרב בקשי דורון שימש כנשיא ארגוני חסד, חבר בארגון ידידי בית החולים רמב"ם, הנהלת קרן לב"י וחבר נשיאות מכון ירושלים. לאחר יציאתו לגמלאות, הקים בירושלים את מוסדות "בנין אב" בהם שימש כנשיא המוסדות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *