שידור חוזר מטקס הדלקת המשואות 2021

החל משעה 19:40 יועבר כאן בשידור חי טקס הדלקת המשואות, שיערך ברחבת הר הרצל. הטקס יחתום את אירועי יום הזיכרון ויתחיל את חגיגות יום העצמאות. הצטרפו לשידור החי מערוץ 12


החל משעה 19:40 יועבר כאן בשידור חי טקס הדלקת המשואות, שיערך ברחבת הר הרצל. הטקס יחתום את אירועי יום הזיכרון ויתחיל את חגיגות יום העצמאות. הצטרפו לשידור החי מערוץ 12<

הטקס יחל בשעה 19:45. שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות חילי טרופר, שממונים על הטקס, החליטו כי ביום העצמאות ה-73 מדינת ישראל תצדיע לאזרחים "הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד".

יעיש גיאת. גיאת בן ה-102 (!) הוא "מורי" ותלמיד חכם, בעל חנות תבלינים באשקלון, שרוקח בחנותו תרופות טבעיות על פי שיטת הרמב"ם וידע שצבר והועבר אליו מדור לדור

שירה איסקוב בת ה-33 ששרדה ניסיון רצח והפכה לסמל המאבק באלימות נגד נשים מוכר בכל בית בישראל בשל החלטתה יוצאת הדופן לחשוף אותו עוד ממיטתה בבית החולים.

שלומי שבת בן ה-66, מהזמרים האהובים בישראל, חלה השנה בקורונה והיה מאושפז במצב קשה. לאחר שהחלים קרא לכולם ללכת להתחסן.

ד"ר דיקר הקים וניהל את מחלקת הקורונה בבית חולים השרון – אחת ממחלקות הקורונה הראשונות בישראל.

האחות נארג'ס אבו יאמן והאח מאהר איבראהים. נארג'ס אבו ימן היא תושבת הכפר ראמה בגליל המערבי, בת העדה הדרוזית, ומשמשת כאחות בריאות הציבור יותר משלושה עשורים.. מאהר איבראהים הוא אח במחלקה פנימית בבית החולים העמק בעפולה ותושב דבוריה. הוא נבחר להשיא משואה בעקבות אירוע שבו קרא "שמע ישראל" על גבר חרדי בן 74 שבו טיפל במחלקת הקורונה ושבני משפחתו לא יכלו להיות איתו ברגעיו האחרונים.

הרב איתן שנרב בן ה-48 איבד את ביתו רנה בפיגוע סמוך ליישוב דולב ב-2019, פיגוע שבו גם נפצע בעצמו.

עפרי בוטבול היא תלמידת כיתה י"ב מאופקים. למרות גילה הצעיר, היא הספיקה להציל חיי אדם השנה במסגרת התנדבותה בארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית). "באחד מימי תקופת הקורונה הקשיש (שעמו היא מתנדבת) נפל בביתו והגיע למצב של אפיסת כוחות", נכתב בנימוקי הבחירה בעפרי בת ה-18

יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס איבד את אישתו ובנו הקטן בפיגוע ב-1987. הוא נמנה על מקימי הארגון ופעיל למען שיקום נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם כבר יותר מ-30 שנה.

ציפי הרפנס. הרפנס בת ה-44 היא מנהלת בית ספר אמי"ת טכנולוגי בבאר שבע. היא נמצאת בתחום ההוראה 25 שנה. בתקופה המאתגרת של הקורונה היא היתה מנהלת למופת וגם תמכה מקרוב בתלמיד שעבר השתלת כליה. הרפנס התנדבה לשהות לצד התלמיד בלילות והפכה לחברה קרובה של משפחתו.

גבריאלה שטריגלר. צעירה יהודייה המתגוררת במקסיקו ופעילה בארגון "חיל השלום היהודי". שטריגלר לו השתתפה השנה, בין השאר, במשלחת סיוע הומניטרי להונדורס ובסיוע להנגשת חיסונים לקשישים וניצולי שואה במקסיקו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *